Ja ikväll bär det av en runda till en barndomsvän som fyllt 28 :) Ska bli trevligt!
Även fast jag bara kommer ha egen tid i nga timmar så räcker det kort och gott. Få vara kompis Veronica och Inte mamma :)
jag är ju inte så mkt för fest längre i den utsträckningen.. visst det är trevligt, men sen när kvällen nalkas och alla blir mer eller mindre fulla och ska bege sej ut-så dras många åt olika håll.. så man går ju oftast inte ut i samlad trupp tyvärr.

Jag kan föredra mer lugna former - trevliga middagar med god dricka till och sitta hemma vid och mysa.
För min del ger det INTE mkt att gå ut.. e ju mest drägg UTE numera ;) hihih

Har nog inte vatt ute sen i febr då en kompis nollade och då blev det alldeles för mkt-vilket e tråkigt då det slutar så :/ man mår ju fasiken inget bra dagen efter och hela morgondagen e förstörd. Plus alla odrägliga fyllon som försöker stöta på en fast man säger man e upptagen... Inte ens när man trycker upp sin ring i huvudet på dem, får de in det i sina fulla skallar.
Kan inte ens påstå att jag e värst sugen på vin eller ngn annan alkoholhaltig dryck för tillfället ( inte konstigt säkerligen då jag e gravid..)
Mannen kom hem med mitt favoritvin på Bag In Box igår och tog sej ett glas till mat..
Uppenbarligen är det Okej numera också enligt Livsmedelsverket att vi gravida minsann kan dricka ett halvt glas vin en gr i veckan.. skulle ALDRIG ALDRIG göra det!

Jag hade inte kunnat se mej själv i spegeln om ngt skulle hända OM jag mot förmodan skulle ta ett glas, om sen barnet skulle få ngt men av det.
Visst i vissa länder hör man att mödrar dricker vin var dag till maten(främst Frankrike) men sen har ju Sverige en annan siffra på statistik ang friska barn och födslar med. Så nej jag står Tacksamt emot..
Alla andra får stå för sina konsekvenser - jag gör det som känns rätt för mej :)

Projekt rivning av kontorsrum är på gång här hemma. Min man och min morfar på 72 bast har haft fullt upp sen kl 8 imorse då de började med projektet.. men det kommer bli najs då det blir klart..
Alltid e  det ngt man vill förnya i ett hus .. man får ju som sagt nya idéer jämnt :)
efter kontorrummet e det dags för barnrum nr 2 och sen det stora badrummet.. jag vill nämligen ha två vaskar i stället för en, och har sett en jag är lite förtjust i från Swedbergs.

Lilltösen i sej själv verkar fått någorlunda bukt på magen här .. Tack och lov.. ngn hörde min bön :) verkar satt sprätt ordentligt här ..så jag hoppas d håller i sej!
Mitt lilla hjärta -gör ont i en själv då man ser hur ont de har.

nej ha en skön lörd.. vad ska ni göra idag?
massor av kramar

2 kommentarer

Susan

30 Aug 2008 17:38

Nu är jag inte vindrickare men aldrig att jag skulle druckit som gravid. TÄNK OM hade funnits i tankarna hela tiden.

Ann-Helen

31 Aug 2008 20:13

Håller med dig, skulle heller aldrig kunna dricka, varken när jag är gravid eller ammar!! Låter helknas i mina öron!

Hoppas att du hade en trevlig kväll! Hittade du till min blogg?

Kram

Kommentera

Publiceras ej