Idag får det allt bli en kvällsblogg.
Har haft dottern hemma från fsk med mej idag..då stackarn blivit så förstoppad att hon gråter var gr hon ska göra sitt nr 2 behov :/ gör ont i en själv med då man ser hennes tårar och frustration.
Provat med alla tidigare tänkbara medel som finns- huskurer, messmör i välling etc etc. och nu så har hon fått lactolos som ska hjälpa till att få magen i trimm var dag  + en mikrolax för vi tycker så synd om henne.
MEN NEJ det vill sej verkligen inte..

Har ngn av er med barn haft samma problem? ge mej råd.. för den enda utväg nu snart e barnläkarna i Lund -att de får ta emot oss för att göra en undersökning och bedömning av henne.
¨Går ju inte att ha det så här .... mitt hjärta sörjer ju :( blöö


fredag fredag-dagen vi alla väntar på efter att ha jobbat en hel arbetsvecka ( ja mga av oss som bara arb mån-fre ) dagen eller kvällen som man njuter av att vara intill dem heligaste i ens liv. Mysa med god mat, kanske ngn bra film eller annat härligt.
Vårt fredagsmys innefattade Tacos( tack vara en kompis som retade mina smaklökar på MSN innan idag)  som vi hoppats att hela familjen skulle avnjuta tillsammans.. PYTTSAN... nej som småbarnsfamilj får man äta i omgångar känns det som JÄMNT ... suck!!!
Antingen e man på halvsprång genom hela huset med maten i handen,samtidigt som man med den andra ska fånga upp rymlingen som har mat runt hela mun .. och ska försöka torka henne.. eller så e man bara för trött på för att ens orka argumentera om rätt och fel.
Som familj tycker jag det vore mysigt att man kunnat sitta tillsammans i lugn och ro och fråga varann hur ens dag vatt- vad man gjort på vice versa jobb alt fsk.
Föra en mänsklig dialog... men den kan jag nog förvänta mej först vid 7årsålder först och sen e det tebax på ruta 1 när dottern blivit tonåring och har hemligheter för päronen sina.
nej oftast är det mannen och jag som för en snabb dialog för att sen kasta i oss maten för att få bukt på en busunge som antingen hoppar i soffan alt i sängen och man e rädd för att hon ska trilla ner och slå sej då man sitter där med maten i halsgropen.

Hahha nej riktigt så här överdrivet farligt har vi det INTE :) men ni vet ..barn de tröttnar snabbt...
och just den egenskapen kan jag väl säga att ÄVEN jag har som snart 28åring... men då tänker jag i andra former :)
jag tänker på mina laster ... INREDNING och SHOPPING av märkessaker....
Hittar jag ngt som riktigt i ögonföljd blir en förälskelse i ett material ting så BARA MÅSTE jag ha det...  jag kan få nya idéer ofta ofta.  Jag kan falla för en trend för att månaden efter falla för en annan- men då gillar jag att blanda stilarna med varann..för saker och ting kan lyfta varandras värde då tycker jag.. Förstår ni hur jag menar`??
Alla saker har ett Värde... och tillsammans kan det bara bli bättre :)

Nu vill jag inte komma och påstå att mitt hem är plockat ur ett mode alt inredn-magasin.. jag gillar att blanda nytt med gammalt.. trendigt som romantiskt iidylliskt. Jag gillar mkt vitt -då jag tycker det är stilrent.
Men sen kan jag oxå föredra som vi har i vårt kontor en passionerad och exotisk varm röd färg som känns kungligt på ngt vis.. färgen blir ett med rummet då möblerna får sin fokus där med ...

Ni ska bara veta-i min vildaste fantasi håller jag redan på att inreda barnrum nr 2 i tankarna.
Ja jag vet..jag e inte klok ngnstans :)

och till lika så ska vårt sk kontorsrum oxå göras vid - vilket ska bli ett nytt gästrum ( då barnrum nr 2 tar gästrummet) så där bärjar oxå tankarna mala..Det är tur man har en man som gillar renovering och så jag som står för inredningen. hihi.. sicken kombination va?! Som en näve i en handske...
Magnus ( min man då eller man kanske ska skriva sambo-vi e ju inte gifta..) sa nu för ngn dag sen lite drömmande (faktiskt!) att tänk om dryga 18 år så e det kanske lilla Cornelia som ringer en fred-kväll och vill bjuda hem oss till sin lya på sönddags middag. och då man kommer dit..så kommer frågan trevande: Pappa, kan du hjälpa mej att byta kök alt måla i mitt sovrum etc...
Åhh jaaa Magnus såg allt lite smått härlig ut då han sa det..han bara längtar och väntar :) hahha!!!!
Men men..det är 18 år tills dess..
Innan dess ska det pratas om Blommor och Bin, hon ska vara ute så hon kommer hem alldeles för sent och ha två arga föräldrar sittandei köket som undrar  VART SJUTTON Har du hållt hus !? och hennes första fylla ... Pojkar på rummet och ett och annat samtal från hennes lärare kanske -som säger att nu har minsann hon inte gjort läxan igen och detta e fjärde gr denna veckan hon kommer försent på lektionerna... ( nu går jag till mej själv.. äpplet faller inte ofta så långt från trädet sägs det..)
HERREGUD vad har man gett sej in på ......

Nej nu behöver jag vila mitt arma stackars funderande huvud med att se en film med mannen.
Godiset står redan och väntar i skålen.
ha en najs fredagskväll..

Puss på er

2 kommentarer

Susan

30 Aug 2008 06:32

Så vad såg ni för film då?

Malin

30 Aug 2008 08:23

Hej hjärtat Anton hade samma problem som Cornelia gör så ont i en när dom inte kan göra sitt nr2 . Vi prova som er allt men sluta med att vi fick komma till barnläkaren. Blev droppar varje morgon och kväll i några veckor men sen blev det bättre dok kom det tillbaka blev samma visa igen tillslut gav det med sig när vi sluta ge han mjölk på ett tag kramar

Kommentera

Publiceras ej