idag kom papperna från försäkringskassan...
jag har blivit beviljad havandeskapspenning en fjärde del.. skämtar de med mej? 25% av min 100% sysselhetsgrad.. jag tycker ju för fasiken att det e tungt alla redan.
Jag kommer överklaga detta KLART!
men 25% är iallfall bättre än inget... så jag ska väl inte klaga i den utsträckningen!
Men med foglossningarna jag har och så.. så kommer jag inte orka jobba fram tills febr tror jag.
Jag får ju havandeskapspenning fram tills den 13 febr.. och därefter tycker F-kassan att jag ska börja ta ut mammapenning för det nya barnet ... det är ju 10 dagar minst innan...
dem som jag tänkt spara...
Jag minns inte hur jag gjorde med dottern-då hon kom.. om jag tog nga dagar innan för jag jobbade ju in i det sista med henne. Men det kommer jag inte orka nu..
Beviljar försäkringskassan mej bara 25% efter min överklagan så kommer jag nog begära sjukskrivning för resten om det blir en riktig pina..

Julen närmar sej och jag har börjat fundera på ledigheten där imellandagarna med.. man har det ganska så soft på jobb oftast då.. + att jag arb ju 75 % om inget annat händer och det kanske jag orkar mej igenom då.
Men den 19, 22 och 23 Dec tänker jag ha semester GARANTERAT!!!

jag vill hinna förbereda julen och ska jag sen jobba mellandagarna så tycker jag d inte är mer än rätt..
Plus att jag tror vi får en kallelse till Ultraljud där ngn gr med... alt i början av jan. Spännande!

Tjing

2 kommentarer

Mallis

20 Nov 2008 19:58

Ja visst är det sjukt med fk. Jag fick oxå bara 25% när jag vänta William och då låg jag mesta dels kräktes och foglossning men ingen sjukskrivning dom sista månaderna då skulle jag plocka mammadagar tyckte dom. Men tur så hade jag semdagar kvar att ta ut. Men fick ju svår havandeskapsförgiftning så dom fick sätta igång mig redan 3½v tidigare. Men fk är rena skämtet alltså ÖVERKLAGA..... kramar

Ann-Helen

20 Nov 2008 21:10

Det är mycket sjukt med FK. Jag blev ju sjukskriven för foglossning samt hotande förtidsbörd, men jag ville inte riskera att det inte blev beviljat av FK så jag tog ut Fp 2 veckor innan bf.



Kram

Kommentera

Publiceras ej