Hej mitt vinterland...
snön har minsann kommit till skåneland.
sen imorse kl 7 kom det flingor som bara den...
Mysigt jo vars... men kallt JOO som fasiken.. vi har ju minusgrader oxå.. detta är man inte van vid
redan i nov månad.
Det mysiga med det är ju att snön lyser ju upp den mörka kvällen och jaaa det e fint så länge det inte blir slask och annat.
Det bästa är att bänka sej i soffan, med en tänd brasa och en kopp varm choklad.. det e mysigt som bara den..

Haft en skön dag på jobb, med inte så mkt barn,,sånt gör mkt ...man känner att man hinner med dem alla än bara som barnpassning...ja den kommunala sektorn känns tyvärr så ibland tycker jag.. spec då vi har dem alla 17 där.
Hade arbetsplatsträff i onsd kväll och då fick vi reda på att from jan så ska det öppnas en ny avd på jobbet... en ute avd för alla femåringar -för att Malmö stad tyvärr inte kan hålla sej till löftet att alla barn kommer få dagisplatser inom en tre månaders period som föräldrarna velat få in sina barn på.
Så kön ringlar sej stor i den stadsdel där jag arbetar... är ju en sjuk babybooom..
så vi ska ha in 14 nya småttingar på vår fsk from jan, uppdelat på två småbarnsavd..  DAMN!!!men sen ska det oxå anställas tre nya personal.. för sa det funkar inte annars.. ska vi alla andra gå på knäna...
Alla har klart frågetecken kring mkt praktiskt då vi redan tycker det är trångt med utrymme ..men det innefattar att tre personal ska ha uteverksamhet med 14 femåringar mellan 9-15 varje dag.. och chefen undra vilka av oss som var sugna..
HMM.. kan säga att jag inte alls kände mej manad.. men nu ska jag oxå vara mammaledig såå...
ja tänker på dessa kalla dagar som idag... jag kreverade bara på att vara ute mellan 9- 10.30 idag..tänk då fram tills kl 15... nej Fyyy faraoooo...
det positiva med en uteverksamhet är säkerligen att barnen får ett bättre imunförsvar iofs.. med tanke på hur mkt skit som brukar härja i en fsk-verksamhet + att de får mkt bättre grov motorik och så givetvis.

From jan får jag oxå en ny arbetskollega.. en kille.. hmm börjar lagom tills jag slutar.. men jag har länge tyckt det behövs ngt manligt i detta kvinno dominerande yrke vi har... just för mer raka rör, en  manlig förebild för alla barn etc..

Ha en skön fredags kväll... idag blir det mys med fam... god mat, film mys och massage..det tackar jag aldrig nej tack till!

Kramar på er i snöyran!!


         

3 kommentarer

Denise

22 Nov 2008 08:44

Jag bara tänker på hur föräldrarna ska reagera. De har ju inte valt en uteförskola till sina barn. De har valt en "vanlig" förskola. Hade jag haft min 5 åring där hade jag blivit upprörd kan jag säga!

Denise

24 Nov 2008 10:55

Ja, den är sjukt skön att köra. Sen att det blir problem kanske att köra i snö gör inte så mycet. Vi har ju inte så mycket snö här nere=)

Jennie

27 Nov 2008 19:44

Jag jobbar på en ur och skur förskola, jag tyckte oxå det skulle vara jobbigt att vara ute ALLTID, men det är sååå skönt, men har sån energi när man kommer hem, ingen hög volym på det sättet. Det är ett helt annat sätt att jobba på , men det är sååå roligt, jag trvis som bara den =)=)

Kommentera

Publiceras ej