Fick besked av kusinerna som var med oss på Kreta att de fått sin diagnos fastställt.. de är smittade av Salmonella :(
så vi ringde sjukvårdsupplysningen igårkväll och förhörde oss hur vi skulle ta oss till väga, om vi också var tvungna att ta prover för att se om vi åkt på det.
De tyckte de klart med tanke på att vi oxå vatt magsjuka i förra veckan + vi umgåtts tight med de smittade.
Så sagt och gjort så ringde jag vår vårdcentral på morgonen, och joo ..vi ska lämna prov och jag får inte jobba under provsvars veckan då det kan vara smittosamt.
Jobbar man som jag inom barnomsorgen så säger läkarna att det e en stor smittorisk om jag skulle bära på smittan. Till lika om man arbetar inom vården. Så läkarna sjukskrev mej en vecka tills vi får provsvaren och då får ju oxå dottern vara hemma.
Jag hoppas innerligt INTE att vi e smittbärare,för skulle jag bära det MÅSTE jag göra TRE negativa provsvar innan jag får återgå till jobb, vilket innebär att jag lär vara sjukskriven 3 v utöver.. DAMN :(
och det ska inte vara ngn fara för lillebror iheller.-man blir ju paranoid av sånt här så förhörde mej grundligt.
FRUKTANSVÄRT!

Min Bm ringde mej igår oxå ang mina ryggsmärtor och hon sa att det låter precis som foglossningar samt att ischiasnerven ligger ikläm..så jag ska prova ett tag med Tens hemma och även låna ett foglossningbälte som jag ska ha då jag arbetar,, och blir det inte bättre så skulle jag återkomma. SUCK!
Inte en sak som kommer ensamt asså.
DRYGT!

Har snart inte jobbat på tre v.. känns helt absurt.. men vad gör man ??
vet dock att efter denna graviditet så blir det INGEN mer.. jag har fasiken åkt på allt denna gr :(
jag får för mina gamla synder!!

SUCK o frust!!!!

5 kommentarer

Susan

21 Oct 2008 11:45

Uscha...hoppas att provsavaren visar att ni inte har åkt på det.



Kramar

Ann-Helen

21 Oct 2008 12:52

Hoppas att ni inte också är drabbade! Ja, jag tyckte också det lät mer som foglossningar och det är INGET HIT! Jag var sjukskriven för dom denna gången, kunde inte ens sitta. Blir ingen mer bebis här, denna sista graviditeten var mycket jobbigare rent fysiskt!



kram kram

Malin

21 Oct 2008 13:02

Men usch hoppas svaren visar neg.



kramar

Linda, Vilma o Lova

21 Oct 2008 19:24

men fy! hoppas att ni klarat er men låter lite oroväckande...

kram!

Anna

23 Oct 2008 20:39

Gumman.. kolla upp vad du får dör bälte.. finns ju sånt enkelt man sätter runt bara... men det hjälpte inte ett mög på mig (hade KRAFTIG foglossning) jag köpte ett annat bälte på babyland.. med 2 stycken bitar.. en ma sätter fram åp sen en man drar runt.. svårt att förklara.. men kolla upp det.. lite dyrare, men värt varenda krona.. speciellt i trappor osv :)

Kommentera

Publiceras ej