Jag blir rädd då jag ser nyheter och läser om Massaker som Finland fått genomlida två gr inom loppet på ett år,
Jag tänker att snart vågar man ju knappt lämna sina barn på fsk alt skolan,för man ska gå runt och vara rädd för att där ska komma en idiot som fått dåndimpen och skjuter ihjäl dem.
eller en själv med..
man går ju inte säker ngnstans.. räcker man hamnar på fel ställe vid fel tidpunkt så minsann kan man bli ett offer..
Vågar man möta sina medmänniskors blickar eller får man då nga glåpord eller en kniv i ryggen?

Jag har alltid fått lära mej ;att vara mot andra som du själv vill bli bemött..
för mej säger ett leende allt och att man ska ge varann respekt och vara omtänksamma mot varann.. men tyvärr e ju inte alla så..
till lika som jag kan krevera på folk som JÄMNT har bråttom.. in på bussen ,ut från bussen -springer sej igenom allt.. rädda för att inte få plats eller rädda för att inte hinna. Jag tänker framför allt och ännu mer sen jag själv fått barn.. ta bussen tex som ett exempel.. du kommer med barnvagn.. medpassagerarna reagerar inte, hjälper dej inte på med vagnen om det e en sån forntidisk buss då de inte kan sänka den en aning.. eller när du ska av.. de tränger sej framför vagnen-för de MÅSTE Av innan dej med vagn.. och skulle de MOT förmodan hamna bakom dej då du ska av med vagnen så suckas och frustas det som bara den..
Jag sa en gr ifrån då det hände mej... undra om de inte kunde hjälpa till isället för att frusta och prusta OM de nu hade så förbaskat brått av från bussen?! jag fick hjälp ska jag lova er.
Asså jag kan få frispel på sånt och jag kan nog vara rätt så elak i mun då jag blir irriterad på folk som e så här.
eller till lika gnäller över om ett litet barn e ledsen på bussen..
minns dem inte själva då de hade barn eller???? Om de ens haft nga..

Själv har jag taggat ner ordentligt..det finns inga MÅSTEN längre.. inte på jobb och inte hemma. Man ska få tid att BARA VARA med. det som inte hinns med idag hinns med imorgon..
Tror det är VIKTIGT att sluta vara så överambitiös som man velat och vatt. Jag stressar INTE.. jag anser att jag har all tid i världen.. tyvärr tror jag sånt kommer av en sån sak att det höll på att sluta illa för mej ett tag..att vara alla till lags och alla projekt och dylikt man tagit på sej.
MAN ska aldrig jämnföra sej med ngn annan.. man e ingen SUPERhuman som har energi för 5 tjurar som småbarnsmamma,kollega,kompis och fru. och sen har man blitt äldre :)
Räcker med att man går nga år tillbaka.. då orkade man jobba övertid 4 dagar i veckan. gå ut en torsdkväll på after work för att sen komma halv bakis på jobb på fred.för att sen festa fre och lörd och ändå må rätt Ok på sönd.. Tänker sånt måste ju fasiken oxå ta på kroppen som en småbarnsmamma.. men det e klart kroppen blir mer trött av att bli väckt flera gr om på nätterna och man inte kan sova för att man får en fot i ryggen mitt inatten etc.
Med andra ord, alla åldrar har sin charm även i vuxen ålder.
Bara det att man ska vara rädd om sej.. hehe.. för man blir inte yngre :)bara i sinnet kan man behålla det tror jag.

det är därför jag passar så bra med att jobba med barn..för jag får utlopp av mina knäppheter där :) haha..

PUSS på er alla !!!!

7 kommentarer

Johanna

24 Sep 2008 22:08

Håller med dig ! Nu vågar föräldrar snart inte skicka sina barn till skolan ens,för vem vet,det kan hända precis när som helst,var som helst =/ Ohyggligt otryggt !



Ja,jag har slutat stressa i den mån jag kan men vissa dagar blir bara kaos! Men att ha så brttom som vissa har idag..hur ooooorkar dom? Och dessutom vara otrevliga,bittra o tjuriga som fan!



Puss på dig din gladskit!=)

madde

25 Sep 2008 07:40

vad klok å förnuftig du ä Onka!! om d ändå vore lite lättare å leva efter allt som du skrev :-/

D i v a

25 Sep 2008 20:34

sofie

25 Sep 2008 20:36

de va bra sagt=)) dessvärre ejag en av dom stressade, inte utåt utan e väldigt stressad inom bords eller hur man ska säga. när de gäller suckande folk ute kan ja inte hålla tyst heller. För de e så irriterande att lyssna på, jag kämpar med min stress var dag, tar några djupa andetag innan bussen kommer tex osv. men här stannat bussen och chaffisen hjäler en på med vagn och dylikt ((de e stora och höga bussar här)

önska man bara tog sej den tiden att bara va..e kanske en "övningssak"

hoppas de e bra med er iaf=)

kram

D i v a

25 Sep 2008 20:36

det är skönt att jobba med barn, för dom bryr sig inte ett skvatt om hur man ser ut,(tänkte på med att stressa. man kan komma precis hur man vill) =)

D i v a

25 Sep 2008 20:37

det är skönt att jobba med barn, för dom bryr sig inte ett skvatt om hur man ser ut,(tänkte på med att stressa. man kan komma precis hur man vill) =)

Susan

27 Sep 2008 07:13

Haha....mina tankar om F-kassan är inte höga. Just nu är jag bara lack...och då menar jag lack.

Men fusk kommer till att föregå oavsett vilka system dom kör.



Kramar

Kommentera

Publiceras ej