Ännu en dag i värme och solsken.
JAg riktigt dyrkar det.
Var och storhandla till trädgården idag. Så det har planterats en hel del och kryddlandet har även fått nya goda kryddor iform av persilja,gräslök och lite annat smått och gott.
Finns ju inget bättre än att gå ut och klippa av nga goda kvistar av nga färska örter från sitt eget kryddland.
Jag är stor konsument av Rosmarin på nypotatisen, ha mynta i glass och vatten b.la
Jag fick oxå mej min Magnolia buske som jag ska avnjuta då den blommar intill uterummet då jag äter min frulle där :)

Fick hämtat en varm och trött flicka på fsk idag.
Då hon fått sova en power nap så verkade det gått henne ur kroppen igen,så hon hjälpte mej och Mannen och min morfar som var nere från Hbg att fixa och dona.
De har lagt sten b.la under vårt vedskjul och cykel förråd som jag kallar det..
och varit om tippen och sen inhandlat lite brädor för att komplettera till trallen där vi har vårt SPabad stående.
Så när sommaren sen verkligen kommer-så är det FAMILJEMYS för hela slanten och inte ngn renovering direkt inbokad :)
så skönt det ska bli AT LAST!
fast jag vet att det är underhåll med hus..
Jag uppskattar dock att inreda det *s*

Inhandlade en golvkandalaber idag också. Jag fick ju pengar till en sån i julklapp och först nu kom jag till skott.. SE där..den som väntar på ngt gott :)
Imorgon vaknad mamma-barnträff och därefter ett besök på BVC där jag ska på mammasamtal.
Ska bli intressant-har aldrig gått på ngt liknande innan.
De ska väl se så man inte hamnat i ngn svacka eller mammaBLUES..
Kommer bilder från idag imorgon-kanske blir som en bilddagbok då :)

Sov sött.det ska jag göra.då jag ska krypa ner i sängen intill mina små gryn.
Massor av kärlek

1 kommentarer

Mia

28 Apr 2009 21:13

Vad du har shoppat mycket fint, blir riktigt avis. Oc hungrig blir jag av snacket om rosmarin.Kram

Kommentera

Publiceras ej