Har legat och vilat mej fram tills nyss.
Steg upp,tog nyponsoppa och nga knäckebröd och tittade ut. Solen skiner och det känns som det är Vår på gång, tills man kollar temperaturen + - 0
fast det går nog åt rätt håll HOPPAS JAG.
För nu vill jag verkligen INTE ha ngn vinter...vi skåningar är väl kanske inte riktigt bortskämda med snöiga vintrar direkt och när den sen kommer som en överraskning så lammslåss hela samhället.
Vet förra året då jag skulle till jobb... ALLA BUSSARNA & TÅG BLEV INSTÄLLDA ..trots det bara var lite dålig vägbana och inget pyrrande snöoväder.
Det är SKÅNE det...

Så nu har jag funderat på att familjen kanske ska ta sina drömmars mål till nästa vinter 09/10 och besöka KAP VERDE som vi pratat om.
Ser ju ut som ett drömmars paradis med fina sandstränder, god mat sägs det och en trevlig mentalitet människor. Iofs sägs det inte vara jättemkt att ta sej ann, men en barnfamilj behöver kanske det lilla lugna i en vecka och bara få rå om varandra.
Dottern älskar ju att åka iväg och är redan berest sen hon var 6 mån. Vi har ju åkt minst 1 gr om året och förra året blev det 2 gr.
        

( en känd fotbollsprofils pappa härstammar ju härifrån... Kan ni gissa vem?
ledtråden är att Fotbollskillen är Helsingborgare liksom en annan ... hihi)













Lite härliga semestebilder från nga av våra resor med dottern. B.la var vi i Bulgarien då hon var 6 mån, Finland( då måste man ha ett Mumintroll liksom ..), Alcudia och de senaste två bilderna är från Kreta / grekland

8 kommentarer

Susan

29 Jan 2009 15:31

Vi funderar på att dra till värmare breddgrader någonstans till jul faktiskt.

Josefine

29 Jan 2009 16:22

Åh, jag blir också så sugen på sol och värme! Hur är det att resa med små barn? Sonen är 9 månader...

Josefine

29 Jan 2009 16:37

Nja vi har väl inte direkt pratat om när och var, det är mest jag som är sugen på att komma hemifrån lite... Får se om och var...

Mallan

29 Jan 2009 17:25

Så härligt att bara dra iväg och njuta av solen och äta gott.

chilliana

29 Jan 2009 20:14

Härliga bilder:) Hoppas ni har haft en mysig torsdag KRAM

Bella

29 Jan 2009 20:19

håller med dig, nu vill vi alla ha VÅR =)..

och jag har oxå varit utomlands varje år sen jag va liten typ. och 2007 va jag utomlands 2ggr och detta året känns som de inte kommer bli något triiist man behöver kommaiväg från vardagen.. bilderna ser suuper mysiga ut =) hoppas du haft en bra dag gumman. puss

D i v a

29 Jan 2009 20:48

awe, liten tussie :) !

Tesstamente

29 Jan 2009 22:03

Oj, vad sugen jag blev nu!!

Kommentera

Publiceras ej