Idag har varit en dag då jag först vid 12tiden hunnit sätta på mej fejset och göra mej iordning för att komma iväg och hämta dottern.
Lillkillen här på hemmaplan har visat sin vakna sida från morgon till kvällen första dagen idag.
jag kan säga att han har drygt sovit 2 timmar på sin höjd idag och ÄR tro det eller ej FORTFARANDE vaken ( kl är över 21 på kvällen)
sanslöst!
vad får små spädbarn sin energi ifrån?
Hmm funderar starkt på om det kan vatt kladdkakemuffinsarna som innehåller en del socker-kanske gått över radikalt i mjölken så han fått sej en sockerkick av ngt slag?
HAHA jag ska väl iofs INTE klaga då han visar sin underbara vakna sida, med glädjetjut, leende och annat mys som hör till...
men jag känner igen det syndromet mga mammor säger då mannen kommer hem från jobb och frågar vad de gjort hela dagen-då hon kommer klädd i morgonrocken än kl 17 på kvällen?! :) haha

har haft sug efter Brie ost med valnötter under en LÄNGRE period -så när jag kvällen till ära skulle ta mej lite kex med det på-så smakade faktiskt det INTE lika gott som jag suktat efter.. Det är lite surt :(
Jag som hoppats på Den som väntar på ngt Gott...

tycker tiden bara rusar.. redan på onsd går vi in i Aprilmånad och jag känner mej redan ångestladdad inför dagen D då man ska börja jobba igen :( fast jag vet att jag har mer än ett år kvar tills dess..
jag ska NJUTA som bara den av mammaledigheten -då jag vet att jag gjort mitt sen efter dessa två underverk.

Såg ngt jag funderat ett tag på -idag i ett reklamblad och det är ett preparat från LIFE som rensar ut kroppens slaggprodukter. Har ngn testat det?
Tror ju iofs inte jag får prova det förrans jag slutat amma lillakillen. men jag vill klart testa det -då jag tror det akn underlätta sjukdomar och annat mög man sätter i sej.

och sen tänkte jag oxå höra med er- Ngn som testat Loréals Nya natt inpackning?? Mitt hår är som svinto rent ut sagt just nu och jag måste praktiskt taget leva med inpackningar dagligen i peruken. Tror ni att en natt inpackning skulle kunna göra susen eller har ngn ngt annat bra tips?
glansspray och silikondroppar använder jag med för att få det frissiga kaluffsen att se ngt i schack ut..
hmm är kanske bara en kapning av håret som återstår?!
jag funderar ju på ngt sånt med - och gillar just nu Charlotte Perrellis nya frisyr( dock vet jag INTE om jag skulle klä i lugg och orka platta håret var morgon-då jag INTE har min egen hår och make-up artist på hemmaplan..)
       

men den är GRYMT snygg och klär henne superdyper verkligen!!!
Spec som bild nr 2 tycker jag..


Var ju på kalas igår och lillebror sov sej nästan igenom hela vistelsen av sitt första kalas minsann :) alla som var så nyfikna på honom. Då visade han sin trötta sida minsann :)
Förstår inte vad det är som är så magiskt med barn som kan sova sej igenom höga volymer av barnskrik, sång och annat men så fort det blir tyst så VAKNAR dem på två sek?
Iofs tycker jag det är bättre att dem vänjer sej vid ljud -.så man slipper gå på tårna eller viska då man är hemma. Finns ju inget värre?!

Har idag också bokat kyrka inför dop.Nu ska vi bara informera dem kommande faddrarna som inget vet än :) Får se om dem är sugna?!

3 kommentarer

D i v a

30 Mar 2009 22:45

Klipp dig nu ; )

Malin(Mallan)

31 Mar 2009 07:56

bild nummer 2 tycker jag är jättesnygg. Är som dig "vågar inte klippa lugg" och krulligt hår vill jag ej haS kram

cattis

31 Mar 2009 11:14

klippa lugg d hade du kanske passat i gumman. =) våga nu =) hihi

Kommentera

Publiceras ej