Julen närmar sig med stormsteg
snön faller ner
och idag har dottern o jag gjort ihop ett fint pepparkakshus
och nu pysslar hon med att göra egna ljus.
JULSTÄMNING på topp.
Igårkväll fick jag pyntat och satt upp adventsljus stackar o stjärnor i huset
dessvärre inte pyntat överflödigt med tomtar o annat
får ta det pö om pö.
Avnjöt Choklad/chili glöggen jag köpt för en tid sen.. TROR STARKT det e min absoluta favvis.
Hela gårdagen var jag på Ullared med syrran o 2 av hennes kompisar. En riktig roadtrip blev det
och jag fick köpt en del.
En del julklappar är nu köpta. SKÖNT!
Vi har sådant flyt då vi kom fram, vi gled in utan kö och kunde roffa åt oss av det vi velat få tag på
innan rushen kom. Köstatusen vid 10 snåret var 1 1 /2 timmes väntan..
SUCK!!
Vägen hem därifrån kunde ju varit mysigare..
jag e såååå livrädd för vattenplaningar och att bilen ska sladda i snödrivorna som vi har här nere.. jag sitter som på helspänn...
EN värmande kopp kaffe hos svärisarna blev det också innan jag slutligen hamnade hemma i soffan o bara slappade.
Ingen julskyltning i sikte i byn idag
då den var igår men dock en julbasar med Lucian som korats etc
så får se om vi hinner in om den efter sonen vaknat och dotterns simskola idag...
ikväll ska jag vara flitig och slå IN alla julklapps fynden..bla från Björn Borg, Kärnan, Lego, Kökskungen och OBH nordica..
HA en Ljuvlig 1 advent

Kommentera

Publiceras ej