jag e antastad
och varit låg
SJUK som bara den
och ett j-vla VIRUS har rumsterat runt i min kropp på sistone.
Denna åkomma har orsakat Hög feber, ont i halsen, dunderförkylning och en skrällhosta
idag fick jag domen
JIPPI TJOHEJ VÄLKOMMEN HEM TILL MEJ UNDERBARA VIRUS!!!

Jag som HATAR att vara sjuk
har efter en 2 veckors period till o från
legat i säng och mått BAJS
ja jag säger det
för att jag mått så....
BAJS

idag är jag någorlunda skaplig
en snok som rinner konstant
en kropp som ömmar
MEN JAG TÄNKER SOM SÅ
Det finns ALLTID ngn som har det värre än mej....

Jag ska uppskatta att jag bor i ett land som Sverige
jag uppskattar att jag har mat på bordet varje dag
jag uppskattar att jag har ett berikt liv med vänner, familj och jobb.
Läste en riktigt gripande och BRA bok som berörde mej så igår
Pepparkakshuset
Den gav mej sådana hemska kalla kårar men jag kunde INTE lägga den ifrån mej.
Så igår var jag tvungen att beställa dem andra två uppföljarna till boken också..
så nu väntar jag bara på uppföljarna; Mamma,pappa, Barn och Vyssan Lull..
I Mamma,pappa,barn har jag läst föjande;l
Spaningsgruppen på Hammarby polisstation på Södermalm i Stockholm måste handla snabbt. Tre olika fall hamnar inom kort på kriminalkommissarie Conny Sjöbergs bord.
Lilla Hanna, tre år gammal, vaknar en morgon och finner att hon är alldeles ensam. Hennes pappa är utomlands och alla tecken tyder på att hennes mamma har tagit lillebror med sig och flyttat därifrån. Vilsen går hon hemifrån utan mål.
Petra Westman vid Hammarbypolisen hittar under en tidig motionsrunda ett svårt medtaget spädbarn i en buske. När barnets mamma hittas död i närheten börjar jakten för att hitta Hanna innan mördaren gör det.
Samtidigt hittas en sextonårig flicka med trassliga familjeförhållanden strypt på en toalett på en Finlandsfärja. Kvar finns hennes lillasyster som utsätter sig för situationer ingen fjortonåring borde vara i närheten av att hamna i.
Och medan utredningsgruppen kämpar för att lösa fallen drabbas den av såväl interna bekymmer som personliga tragedier. Klarar Conny att hålla ihop gruppen och kommer de hitta mördaren i tid?
NÄR JAG LÄSER OM; den lilla 3 åriga flickan från ett provkapitel Fylls mina ögon..
Tänker på mina egna barn
Känslorna som kommer inom mej gör mej alldeles gråtfärdig och ont i magen.

Tänk att sådana historier som tas upp av denna författare är egentligen en del av vårt sk samhälle där saker o ting redan sker-så allt detta som skrivs skulle kunna vara verklighet!!!!




Kommentera

Publiceras ej