Vilken dag! 
Rena rama sommaren... Har legat o lapat sol flera timmar idag från solstolen! 
Helt amasing!!
å det ska tydl hålla i sej :) jag hoppas innerligt att det gör det till nästa helg då vi är på en "mini semester" ! 
ikv glöder grillen och det sörplas goda Mango Bellini:s! 
Jag vet att orginalet Bellinis görs på persikopure och mousserat - men jag valde ist att blanda det mousserat med mangopure ( supergott alternativ!) 
vilket är lättare att hitta i butik också! 
Jag kör nämligen sempers 4 månaders till bebisar MangoPure :) 
så gott! 
 
Recept: Mango Bellini
 
2-3 tsk mangopure
mousserat vin / prosecco/cava 
 
 
Till kvällens grillade kycklingfileer kör vi grillat grönsakspaket ( grönsakerna i folie med örter/lime/salt/peppar) 
och världens godaste fetaostcreme:
 
recept: Grekisk fetaostcreme 
 
2 dl grekisk yoghurt
150gram fetaost 
limejuice från en halv lime
1 vitlöksklyfta
1 tsk honung
färsk timjan efter smak 
 
 ikv provar jag även på att göra efterrätt på  karamelliserad mjölk! 
Recept på den godheten kommer... 
 

Kommentera

Publiceras ej