igår döptes ursöta Sack i Helsingborg. 
Min barndomsvän:s fjärde avkomma .. Ett litet charmtroll med världens leende. 
Ett riktigt fint dop i S:t Olofs kyrka med alla närmaste. 
Jag och vännen är som sagt uppväxta med varandra, vi har följt varandras spår sen dess och levt livet ihop.. Bokstavligt talat! Massa resor och minnen! 
Vi kan varandra på våra 10 och alla tokigheter vi har haft för oss. 
 
Efler dopet åkte vi hem till dom där det bjöds på god lunch och doptårta. 
Våran fantastiska gemensamma vän Jenny hade skapat doptårtan ( hon som gjorde min sons Barcelona tårta) hon är helt otroligt duktig... 
 
 
 
Som sagt ska ni ha dop, kalas, student ja name IT så hör av er.. Hon gör tårta efter beställning och önskan till bra priser och är riktigt riktigt smaskiga!!!! 
 
 
Efter dopceremonin åkte vi hemåt och fick sällskap av min lillasyster och svåger. De missade ju sonens kalas förra helgen pga sjukdom så det vankades paket ( lycka för fotbollstokiga pojken - nya rosa fotbollsskor - som nga har i MFF) vi fixade mat ihop ( tog recept från Mat.se - som jag även finjusterade med lite annat till- men som även levererade hem matkasseN till dörren - älskar smidighet!) 
så blev smördegsinbakad potatis med fläskfile och franska örters sås 
Efterrätt: chokladmousse med karamilliserade äpplen och rostad mandel 
 
sen bänkade vi oss framför mellon .. Vi trodde vi skulle somna till de första bidragen tills Panetos kom igång och sen både Frans och Molly levererade .. Våra två favvisar denna kväll. Våra hjärtröster gick till dom :) 
 
 
 
 
Jag har länge sagt att Oscar Sia skulle kamma hem mellon i år men nu är jag tveksam ... Molly har en bra låt, trots den har lite Loreen stuk över sig och Frans kan skrälla och dra hem allt med... Hmm!!! 
 
Vilka är era favoriter???? 
 
 

Kommentera

Publiceras ej