Den efterlängtade FREDAGEN är här.. 
min sk tidiga dag blev att jag fick jobba över en timme 
bekom mig inte riktigt faktiskt 
men nu e det skönt att fira kväll med familjen 
Även om dottern är på övernattning hos vän
och jag, mannen och sonen är ensamma och 
avnjuter god mat, dryck och fredagsmys med lite gotter. 
 
För mig är fredagen en bra start på helgen 
den bokar jag gärna upp med antingen roligheter alt 
bara hemmahäng med vänner och goda middagar 
har annars i regel oftast fullt upp med 
barnens aktiviteter i tävlingar/cuper eller kalas till höger och vänster. 
Men för mig föredrar jag det så 
och låter lördag och söndagar vara familjens! 
 
  
 
Njutit av en god rödbetor/chevre/valnötter/honung/ruccola förrätt ikväll 
ser inget ut för i världen på tallriken 
men den kombinationen är som ett gift par. 
Det är klockrent 
och är en ren smakupplevelse. 
Ihop med detta blev det ett prosecco superiore
från 2015 
 
När sonen fick bestämma huvudrätt blev det korv med bröd ..  jag trodde han drev med mig. 
inte så glamouröst i min värld
men piff med räksallad och rå lök 
kan varje korv växa.. 
jag hade förberett med en god köttbit, 
potatis i ugn och god sås 
men får väl bli en lördagsrätt ist. 
 
Här blir inget Let's Dance på tvn inte .. 
får männen bestämma vankas det ngn fotboll 
och då intar jag ngn serie på Dplay ist. 
tror dock jag somnar tidig 
efter att varit uppe två dagar i rad kl 05.09 
då jag öppnat på jobb.
 
 
Här ser ni ansiktet på en som föredrar att sova på morgnarna 
och hatar tidiga sådana.. 
tur kaffe finns I MÄNGDER och att jag äger relativt stora muggar.. haha! 
Dessa från Zelected By Houze 
 
 

1 kommentarer

Anonym

21 Apr 2017 22:01

Jag är inte heller ett fan av tidiga morgnar, tar mycket hellre en stängning och tar det lugnt på morgonen. Härlig fredag. Kram Anette
www.anettan.blogspot.se

Kommentera

Publiceras ej