solen går upp... 
 
en tidig morgon i småstaden att vakna upp till! 
När jag imorse traskade mot jobbet 
blickade jag upp mot himlen 
och var extra tacksam att vara här och nu! 
Vi alla blickar ju upp mot himlen då och då -
nga på sin flykt 
ngn som ber för ett värdigt liv 
ngn som drömmande .. 
Tänk vilka olika perspektiv vi har på våra liv 
men vi ALLA blickar upp mot samma himmel. 
 
 
 
Och så mkt vi går runt och föraktar hos varandra. 
Skrämmande värld vi lever i. 
Men visst ska man inte förglömma 
vilken himmel vi har av färger och moln som ser ut som nyspunnet sockervadd eller mjuk bomull. 
Den är magisk minsann 
och jag tror den ger hopp när man blickar uppåt.. 
 
 
Igår smällde jag ihop en enkel 
Blomkål och Squash soppa 
med salladslök och rostade solrosfrön som topping. 
( recept kommer) 
Tidigare hade vi ju matkassar varannan vecka från Linas. 
Först o främst insåg vi att i regel åt vi 3-4 av dom och sen fick en rätt ligga kvar i frysen typ. 
Plus jag tycker ju personligen det är kul att komponera ihop nya matplaneringar
och köpa hem. 
Denna vecka har vi kört hittills: 
 
Prinskorv ( till barnen) Chorizo med "falsk potatissallad" ( gjord på squash även den!) och ugnsbakade tomater. 
 
Pasta med Morotscarbonnara
 
och idag vankas det torsk med potatis och äggsås.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej