[ S K Ä R T O R S D A G  P Å  J O H A N  P ] 
 
God morgon .. 
denna långfredags morgon 
Vaknade för en stund sedan här 
och gör just nu lite ryggövningar 
har fortfarande riktigt ont 
har det inte blivit bättre nu under påsken får jag boka tid hos min kiropraktor minsann. 
 
Men igår efter jobb 
kom morfar 
och han och barnen hade lite torsdagskväll ihop. 
Hämtemat/chips/fotboll på tvn bla 
 
mannen och jag skulle ut på 
"dejt" med ett kompispar. 
Vi hade bokat bord på JohanP i Malmö 
Jag har velat gå dit så länge 
då jag älskar fisk och skaldjur 
De hade verkligen en fantastisk meny 
som fick alla smaklökar att suktas. 
Jag började med 
en krämig fisksoppa som förrätt 
 
 
Fantastisk god 
 
 
En moules frites med aioli 
till huvudrätt 
( älskar verkligen blåmusslor 
och vilken portion sedan.. ) 
 
 
och avrundade med en god och len lakritspannkotta och sorbetglass liggandes på kaksmulor
 
mums alltihop! 
 
 
 
Vi skålade i god prosecco till både förrätt och efterrätt 
och ett glas Chardonnay till huvudrätten. 
 
 
 
 
Timmarna sprang iväg och vid 23 tidén landade vi hemma efter en trevlig kväll med mkt snack, skratt, god mat och dryck. 
 
 
 
 
 
tack kära vänner för en trevlig start på påsken .. 

Kommentera

Publiceras ej