[ L I L L Ö R D A G ] 
 
God Morgon världen.. 
har sovit som en stock efter gårdagen. 
Och vilket väder sedan! 
Stod och lapade D-vitaminer mellan jobb och utbildning. 
Nästan som man velat hållt utbildningen ute istället. 
 
Jag fick lite nytt seende på ordformuläringar igår. 
Tänk vad alla dessa negativa ord gör för en 
och försök vända de istället till ngt positivt! 
ta tex 
Åh han har så mycket spring i benen, han sitter ju aldrig still .. 
Istället kan man kanske säga: 
Han har massa härlig energi att vilja göra av med 
För visst låter det positivare än det förra?! 
Jag försöker att tänka i positiva termer jämnt och omge mej med personer som ger positiv energi än 
de människor som är sk energitjuvar och som hela tiden lägger sitt negativa tankesätt bakom minsta handling. 
 
Vi fick göra ett roligt test kring Pippi 
världens bästa tjej 
sedd från Prussiluskans ögon och sen från ett barns håll. 
Två helt skilda individer blev Pippi. 
Och vad lärorikt det blev .. 
Så försök för er egen skull 
tänk inte i negativa banor jämnt 
Livet blir verkligen mycket mer tillfreds 
med ett positivt tänkande
och framför allt med positiva ord! 
 
 
 
Igårkväll efter utbildningen blev jag också "hel" igen 
TACK o LOV! 
Som den klantmaja jag är så råkade jag ju knäcka min ena nagel i förra veckan
i bilbälteshållaren
vad är oddsen 
att man trycker ner nageln i den och vrider om .. 
jo jag KAN 
 
ni kan gissa orden jag sa va... 
 
 
Rätt över typ 
och över min egna nagel undertill :/ 
provade limma dit den med nagellim 
men resultat blir ju aldrig detsamma och 
riktigt fult med skarv och hack.. 
 
men igår så.. 
 
 
 
Nu är jag minsann fin igen
tack till bästa Abby som räddade mej <3
 
Men nu är det Lillördag - Whoop!!
och vi kickar igång dagen.. 
Halva arbetsveckan har snart gått 
 

2 kommentarer

Amanda Jona [SPONTAN]

05 Apr 2017 07:39

Livet blir ju så himla mycket bättre med en positiv inställning! :D

Anette

05 Apr 2017 08:05

Intressant utbildning. Jag försöker också att se allt från två håll och gärna från en positiv sida. Önskar dig en fin dag. Kram Anette

Kommentera

Publiceras ej