[ S N Ö ] 
 
herre MiN skapare
vad är det som sker och skett mellan molnen 
idag kom snön minsann 
inte så det la sig men
ändå singlade det ner 
ganska rejält på sina håll .. 
April april 
man har inget väder garanti 
 
 
 
vi åkte till Helsingborg idag 
och firade påskafton några timmar. 
( jag ska vara ärlig 
denna jkla traditonella mat vi kör påsk, midsommar och jul exempelvis är ju faktiskt så enformig och trist) 
MEN den är tradition 
så jag äter mest lax/sill/ägg och nga enstaka köttbullar och korvar. 
Är dock en MUST fantast 
kan Gå och längta efter den faktiskt mellan varven 
och då är det långa månader mellan 
påsk och jul tyvärr.. 
 
 
 
 
 
 
 
I år stod vi för 
sillen bla på påskbordet. 
En vän till oss, hans pappa är fiskare 
och gör egna inläggningar. 
Så bla en brantevikssill kom med oss. 
En riktig klassiker och favorit.
 
Barnen fick påskägg 
och hunden tugg. 
Alla bortskämda i lyan hos morfar. 
 
Efteråt åkte jag till Pålsjö 
och krematoriet och satte blommor till mormor 
som vi saknar så. 
Det blir så påtagligt speciellt vid traditioner 
då vi som familj håller hårt på dom och alltid gjort. 
 
 
<3 
 
 
väl hemma landade mannen och jag på varsin soffa och 
såg Daddy's Home ( Will Farrell och Mark Wahlberg i huvudroller) mumsade lite chips, godis och 
avnjöt varsit glas cava 
 
 
Men nu vankas snart sängen här 
( har T.om plöjt första avsnittet av Säsong 4 / SKAM precis) 
då det är träning, hemmafix och kompisgäng imorgon 
 
så Sov gott pepps ❤️😘

Kommentera

Publiceras ej