[ G O D K V Ä L L ] 
 
 
varit hemma i snart tre timmar 
lång dag 
med jobb och kursstart. 
En spännande kurs 
som jag och en kollega går 
nu under våren. 
Med avslut i maj månad.
Vi kommer jobba mer med sociala och vägledande samspel och dess stora vikt i barnomsorgen. 
Vi kommer att få olika" läxor "efter våra kursdagar att ta med till verksamheten att göra. 
 
detta är ngt vi jobbar dagligen med redan i vår verksamhet
men man behöver alltid en uppfräschning och framför allt "nya seenden och tips.. " 
FN:s barn konventionen och utgår från barns rättigheter! 
 
 
 
 
Jag själv har en bok som är fantastisk i detta med det vägledande samspelet 
- som jag använde mig mkt i min föräldraroll med. 
Det är genom dessa dagliga bemötande vi ger barnen sin trygghet, lär sig respekt, visa hänsyn oxh omtanke, och får en växande självkänsla. 
 
 
 
 
 
Väl hemma 
Fettisdagen till äran
och mannen min hade gjort hemmabakade sådana 
det är kärlek det!
 
 
Så varsin till Parneviks fick det bli minsann.. 
 
Men nu en dusch innan sängen 
 
 

Kommentera

Publiceras ej