Tisdagskväll... 
 
jag räknar ner - snart har halva veckan gått 
och semestern börjar nalkas! 
 
Idag var jag med jobb i Malmö ( tre barn och två pedagoger) så vi trampade trampbåt i kanalen, åt mjukglass i Stadsparken, njöt av Slottsträdsgården bla 
Så lyxigt och mysigt.. 
 
 
 
 
På fredag checkar jag ut vid 13 tänkte jag 
och njuter sen 4 veckors familjemys 
på hemmaplan 
med dagsutflykter som våra hundar kan följa med på. 
Lillkillen på 8 veckor 
har det gått bättre med i natt då han sovit och inte gjort behov inomhus 
Första natten då han kom var det en ledsen och orolig kille som gnydde och sprang runt 
Jag var vaken ngn timme då och fick ut med honom i trädgårdeN.
 
vår andra äldre hund tycker dock han är lite jobbig då han vill leka jämnt 
så då går han undan och drar lite på surhets mungipan. 
Det kommer ge med sig .. de vet jag. Bara ge det tid.
 
 
 
 
Igår kom våra vänner över - de åker till Spanien på torsd - så vi firade in deras kommande semester och vår nyblivna familjemedlem 
med lite grillat och tillbehör och kladdkaka med grädde. 
 
 
 
hamburgare till kidsen med pommes 
till oss vuxna grillade kycklingfiléer med 
en Tabbaouli sallad med pistagenötter, aprikoser och jordgubbar med ringlad pesto och mangoraja sås bla 
 
 
Tabbaouli salladen står som bas av couscous, persilja , citronsaft bla 
därefteR kan man blanda sina egna variationer. 
Sötma av aprikoser o jordgubbar 
sälta från pistagenötter och flingsalt 
sur och friskhet av citron 
allt gifter sig så i mun.. 
Våga testa!!! 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej