God Kväll.. 
 
haft en härlig dag med familjen och släkten från Hbg - 
trots att regnet stått som spö i backen Och vi inte kunde sitta ute MEN det.. 
Blev grill trots allt! 
Gjorde hemmagjorda biffar med en potatissallad toppad med en vingrätt och en fetaostkräm 
och nga grillade majskolvar till! 
 
 
Finns det ngt godare än krispiga sockerärter och 
sparris i en sallad.. och nga rädisor och salladslök på det! 
Blandat med kokt nypotatis och en vingrätt gjord på 
olivolja/vitvinsvinäger/dijonsenap/salt och peppar 
 
lätt men så gott! 
 
 
 
Färdiga för grillen .. 
Kryddade biffar med bbq kryddor från Spicy Dreams.
 
Efterrätten höll på att tyna bort 
- även om det regnade stundvis var det ju varmt tyckte jag. 
( sover t.om med fläkt i gång) 
Och ikväll kom solen tillbaka.. 
 
 
 
Efterrätten var Gjord på färdig marängbotten 
med limecurd, vispgrädde blandad med turkisk yoghurt, 
lakritspulver och hallon/jordgubbar.
Garnera med mynta alt citronmeliss 
 
som tradition när jag går på semester så 
skålar vi i mousserande.. 
likaså idag! 
 
 
 
( tog printscreen från min händelse på instagram tidigare idag) 
 
När släkten åkte hem 
passade jag på att SPA:a lite på hemmaplan medans kidsen kollade film. 
Imorgon ska jag vaccinera min äldsta hund och sen fixa med lite inköp ihop med mannen till trädgården vi ordnar med bla. 
Lite nytt byggprojekt är på G.. 
Spännande! 
Ligga på latsidan när det är semester är inte riktigt min melodi.. 
Hoppas solen väcker en under persiennen imorgon bitti 

Kommentera

Publiceras ej