[ M Å N D A G K V Ä L L ] 
 
nyss fått i mej kvällsmaten 
efter mitt träningspass.. 
på måndagarna har vi 
fam. träning på kalendern 
Son tränar fotboll 
man är fotbollstränare 
dottern tränar drillning 
och jag mitt ShBam pass 
Plus jag jobbar sent - 
så hinner bara hem om och får börja med maten direkt typ! 
 
så gäller att förbereda 
så mkt som möjligt! 
Idag fick det bli marockanska kryddade kycklingklubbor 
med couscous 
som jag pressat Citron över
och sen blandat i hackad färsk persilja och russin. 
 
 
 
 
 
Marockansk kryddade Kycklingklubbor 
 
1 tsk spiskummin 
1 tsk kanel 
1 kryddmått cayennepeppar 
0,5 tsk paprikapulver 
3 rivna vitlöksklyftor 
0,5 dl Olivolja 
1 krm salt 
Nga varv av svartpepparkvarnen 
 
Blanda ihop alla kryddorna med olivoljan
och pensla kycklingklubborna med. 
Lägg i ugnsfast smörjd form
In i ugn på 250 grader i ca 25 min. 
 
Servera med en örtkryddad couscous 
och en syrlig yoghurtsklick 
typ turkisk 
 
Vi har kört LinasMatkasse varannan vecka förut 
och varit nöjda med det. 
Men nu tänker vi komponera ihop våra egna 
och beställa råvarorna från Mat.se istället 
så därför har vi valt att pausa Linas framöver. 
Vi har kört den i över 1 1/2 år nu.. 
I vårt livspussel har den underlättat, fått oss prova på nya smaker och rätter 
men också fått en färdig matkasse innehållande veckans menyer med ekologiska produkter 
framtagen av kostrådgivare.
 
Men nu ser jag fram emot mina söndagar 
där matlistan för kommande vecka ska göras 
och bockas av .. 
 
men nu en dusch!! 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej