[ I R R I T E R A D ] 
 
Irriterad deluxe 
Gissa vad denna klumpeduns gör .. 
jo trycker ner nageln i bälteshållaren 
och vrider om så det knäcks av
2 dagar sedan jag fixade nytt.. 
jag blir så jkla arg 
ont som attans 
 
 
 
Mindre snyggt :( 
BAJS!!! 
Omplåstrad här .. 
 
 
Jag dränkte mina "sorger" med min 
bästa SPA ritual 
tända ljus, 
avslappningsmusik 
Rituals Himalayia kroppssalt 
Ett glas Prosecco 
 
Lite - tyck - synd - om - mej - själv - omplåstring 
 
sen smällde vi ihop en 
 
KYCKLING MED ANANAS i CURRY och RIS 
 
 
4 port 
 
600 gram kycklingfiléer 
500 gram färsk ananas 
400 gram sockerärter 
Chiliflakes 
basilika
4 tsk rapsolja 
 
2 dl ris 
 
4 dl naturell yoghurt 
2 tsk flytande honung 
3 msk curry 
1/2 tsk spiskummin
nypa salt och svartpeppar
 
 
Koka riset.
skala och skär ananasen i bitar. 
Skär kycklingen i  små bitar
Halvera sockerärterna. 
Hetta upp en stekpanna med olja och stek kycklingen 
5 min ca.
Tillsätt ananas och sockerärter, låt steka med i ngn minut. 
Krydda med chiliflakes.
 
Blanda samman yoghurt, honung, smaka av med salt, peppar, curry och spiskummin 
Servera kycklingen med ris och dressingen. 
Strö över basilika. 
 
 
Imorgon är dock en NY dag 
och jag ska iväg med nga härliga vänner på 
en rolig podcast inspelning och vi ska dricka
skumpa på Triangeln Scandic efter på kvällen.
Ska bli så trevligt :) 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej