GOD MORGON! 
 
Ännu en vabbande dag framför mig med sonen. 
Skräll hostan är inget att leka med. 
Igår tog jag med honom ut för lite frisk luft men det resulterade i en helt färdig kille. 
helt utslagen på soffan sedan.. 
så bra är han inte! 
Han T.om somnade tidigt för kvällen !! 
 
något positivt är att febern verkar gett vika.. 
 
 
 
 
Soffmys med film och vila är bästa kombon för att bli frisk. 
Igår tittade vi Rädda Willy - sonen är ju så djurfrälst och vill rädda alla som kan! 
därav går ju djurprogram på tv ganska varmt - där han ser på krokodiler, elefanterna, ormarna mm och frågar frågor som jag har noll koll på. 
Där är ju iPad en suverän uppfinning. 
Söker direkt och får ett svar. 
 
Det där med sk skärmtid 
begränsar ni tiden eller får de spela hur mkt de vill?! 
 
Här hemma har man en sk tids pott - när den e förbrukad då får man göra annat. ( gäller även PS4 o Xbox)
Tycker iofs sundt förnuft ska råda 
och upplever faktiskt inte att behovet här hemma med dom är speciellt stort trots allt. 
Det viktigaste för mig är att barnen rör sig dagligen och har en aktivitet så inte det stillasittandet tar över. 
 
 
 
Jag själv tyckte det var riktigt skönt att komma iväg på mitt ShBam pass efter en dag hemma med VAB, städning och tvätt. 
( sånt man passar på att göra - så man annars inte riktigt hinner i vardagen) 
Jag har måndagar och onsdagar som mina vikta träningsdagar och hinner jag ev ngn dag till i veckan så är det bra .. 
Men långpromenaderna på helgmorgnarna är guld även dom med min lillaG
då tar vi igen för våra korta vardagspromenader..
 
 Ska dela med mej av ett gott recept senare .. 
blev riktigt gott!!! 
Lammfärs/zuccini lasagne med en ostsås gjord på chevre och röd pesto. 
( tur det blev kvar lite i formen så jag kan ha det till lunch idag..) 
 
vi hörs senare :) 
 

Kommentera

Publiceras ej