Maj maj måne 
jag kan lura dej till Skåne... 
 
Då var vi inne i majmånad 
och vips så närmar sig våran resa sig 
till sol och bad.. 
ska bli så skönt med lite avkoppling, 
bli bortskämd med lyxig kvalitetstid med familjen.. 
Väntar bara in TaxFree katalogen nu! 
 
Min rygg minsann 
tredje veckan nu som jag har ont 
så bokade in tid hos min kiropraktor klinik i Malmö på torsd fm. 
Jag hoppas det ska räcka med att bli knäckt till rätta! 
 
Vår Valborg var fantastisk 
solen sken ju från en klarblå himmel 
Vi hade över våra vänner 
då vi har som tradition att fira den tillsammans 
då våra döttrar inviger bålet. 
 
 
Vi åt och drack gott 
och hade flera skrattfyllda timmar ihop
Tidén går bara så fort när man har kul tillsammans.. 
 
 
Dakos till förrätt med en somrig fördrink 
- den alkoholfria var en enkel Zingo med smak av jordgubbar och rabarber som jag
smaksatt med mynta och lite lime. 
 
Den alkoholhaltiga var en 
jordgubb/mynta rosé drink 
 
 
 
 
Huvudrätten 
örtkryddad kyckling med en sparrispotatissallad 
till det ett havssalt o timjan bakat bröd 
en tzatziki, en currysås och ajvarröra. 
 
 
Efterrätten stod vännerna för 
en mynta cheesecake med riven vit choklad 
karamilliserade nötter och en rabarberkompott! 
 
 
( den smakade himmelskt även dagen efter .. till 1 maj kaffet) 
 
Ni anar att vi gick mätta till bålet va... 
 
 
 
Efter invigningen och uppvisning 
gick hela sällskapet hem till oss igen 
där vi grillade bla marshmellows
 
 
 
1 maj 
ja då vankades det tidig uppstigning igen 
och en marsch med musikkåren 
genom småstaden.. 
och sen for dottern med laget till Svalöv efter lunch, 
medans grabbarna stack på MFF! 
Så sköna timmar för mig 
att bara vara en stund.. 
plöjde serier, mös med liten G och hann med att fylla tvättmaskinen mellan varven. 
Återhämtning när den är som bäst .. 
soffliggande :) 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej