sol vind och vatten .. 
 
ännu en solig härlig dag! 
Dock känner jag mig påverkad av pollen 
så trött, hängig, ont i hals - ögon och täppt näsa. 
Får alltid samma sak vid denna tid. 
Piller, nässpray och ögondroppar lever jag på. 
 
 
 
Men vilken natur vi har. 
Rapsen blommar för fullt ju och det är sååå vackert. 
 
 
 
Jag jobbar ju intill rapsfält, mosse och energiskog 
på landet och ett stenkast därifrån ligger 
Hvilan Trädgårdar dit vi tog våra lilla skara barn på jobb idag. 
I från bäckar Och dammar fick vi se närmare på 
grodor och skräddare 
vilken förtjusning 
 
 
Lagom till midsommar kan man gå och plocka jordgubbar och i juli/augusti blåbär som de har till självplockning bla. 
en egen gårdsbutik med närodlade grönsaker, blommor, frukter mm 
 
 
vår fantastiska skånska slätt 
den slår allt när det glimmar så.. 
t.om hästarna i hagen mår som kungar.
 
vi har huset fullt med övernattningsgäster ikväll 
barnens vänner. 
Så mannen har hållt ställningarna på hemmaplan 
med lekland, lunch, bad mm 
när jag slutade för dagen storhandlade vi med grillat, fredagsmys och annat gott. 
Hann tom fixa det sista till reseapoteket jag glömt som 
vätskeersättning som enligt mig är ett av de viktigaste preparaten att ha med sig. 
Varma sommardagar hemma brukar jaG även dricka ett glas innan sängdax. 
 
Imorgon bär det av mot Helsingborg för mig. 
Brunch för min mamma i tidig mors dags present och sen hattfest för en vännina. 
Jag känner redan ikväll hur färdig jag är 
så mkt vatten och kaffe jag pimplat så har det inte givit det minsta piggare resultat 
närmare ett springa på toaletten ofta ist.
 
Igår var vi ju i Klagshamn nästan hela dagen 
Vädret var på topp och killarna taggade. 
Tills musten gick ur dem då de hade ett späckat spelschema med bara 10 min imellan. 
Så sammanlagt 1,5 H spel i gassande sol och inte hinna pausa med varken mat eller mer dryck, 
verkligen inte det ultimata. 
det märktes i sista matchen när de tappade sin gnista och lät motståndarna ta över. 
Två vinster och 1 förlust. 
Sonen briljerade dock med snygga mål och assister.
riktigt duktiga killar vi har i laget.
Så kul att följa.
Även om min måste tackla sin vinnarinstinkt och inte låta humöret vinna över kämparglöden.
men de gjorde SÅ bra ifrån sig
och det betades av med medalj  
 
 
Bilder: en mamma i fotbollslaget,
 
nu somnar jag snart stående 
så färdig är jag. 
sov gott 

Kommentera

Publiceras ej