PASTA CARBONARA 
4 pers 
 
 
400 gram Spagetti 
140 gram bacon 
3 vitlöksklyftor 
4 st ägg 
2 dl nyriven parmesan 
3 dl vispgrädde 
salt och peppar
 
 
  1. Skär bacon/fläsk i små tunna bitar.
    Skala och finhacka vitlök. Riv osten.
  2. Stek bacon och vitlök knaprigt i panna på medelhög värme utan matfett.
    Låt rinna av på hushållspapper.
  3. Koka pasta enligt anvisning på paketet.
    Låt rinna av i durkslag. Häll tillbaka.
  4. Vispa ihop ägg, ost och grädde i en skål.
    Häll såsen över pastan. Värm på i någon minut tills såsen tjocknar en aning. Salta.
  5. Häll upp pasta och strö över bacon, salt & peppar.
 
 
Lättlagad och uppskattad maträtt här hemma.
 
 
Började min morgon med en promenad runt energiskogen vid jobb. 
Har ni tänkt så Mga mil vi vandrat genom åren..
och så mkt vi hunnit uppleva under våra promenader. 
Jag försöker ofta stanna upp och utnyttja ett sinne åt gr. 
Spec hörseln då fågelsång är väldigt vackert. 
Jag har lärt mej genom åren efter en tidigare utmattningssymtoms sjukdom 
att det är viktigt att kunna sålla bort 
och koncentrera sig på en sak i taget 
och till lika bara göra saker som ger en 
energi och positivt tänk. 
Det är SÅ viktigt för ens välmående.. 
 
nu ska jag starta kaffet här innan 
jag öppnar upp på jobb. 
Tidigt dag idag. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej