Ikväll blev det 
TACOS de papa 
med andra ord
potatisTacos med avokado och tomatsalsa. 
Riktigt gott ...
 
 
 
 
här kommer receptet : 
4 pers 
 
 
500 gram potatis 
1 röd lök 
2 vitlöksklyftor 
1 fpk majstortillas 
1 chilifrukt
500 gram tomater 
1 pressad  lime 
1 msk strösocker
250 gram avokado 
1 fpk fryst hackad koriander 
salt och peppar 
 
creme fraiche 
 
 
  1. Hacka valfri mängd chili. Rör ihop 1 pressad lime, socker och chili. Skala rödlök och finhacka. Skär tomater och avokadobitar. Blanda samman med koriander och smaksätt med salt.

Potatistacos

  1. Skala potatisen och koka i vatten 15 minuter under lock. Häll av vattnet och låt stå 5 minuter.
  2. Skala och hacka lök och vitlök. Fräs i rikligt med olja i en stor panna. Tryck till potatisarna med en gaffel och fräs dem med löken till gyllene.
  3. Lyft upp fyllningen i en skål och torka ur pannan. Värm en tortilla 30 sekunder i pannan så den mjuknar. Lyft upp på en skärbräda och lägg på en klick av potatisfyllningen. Vik ihop och gör likadant med de andra bröden.
  4. Stek dem gyllene i lite olja
  5. Servera potatistacos toppade med tomatsalsan, en klick crème fraiche och eventuellt lite chilisås.
 
 
 
 
 
 
 
Vi i familjen har sagt upp matkassen vi fick tidigare varannan vecka 
istället komponerar jag ihop egna och gör matbeställning via Mat.se 
som kommer hem och levererar det till dörren 
Så smidigt! 
Och orkar man inte sätta ihop egna veckomatsedlar 
finns det även färdiga matkassar man bara kan klicka i. 
Smidigt!!! 
 
Så detta recept kommer från deras matrecept :) 
 
Imorgon är det äntligen dags för kiropraktorn 
jag hoppas på under.. 
det har dock känts bättre här idag 
men ropar inte jippi ännu .. 
jag saknar mitt danspass 
men min rygg har varit tacksam för att fått vila! 
Se om jag bokar in på måndag 
att gå på ShBam men
ska kolla statusen imorgon efter mitt besök.. 
 
idag hann jag en snabb tur in på Tirups ÖrtagårD
som är en ljuvlig oas av örter, blommor och mysig butik/café 
som ligger ett stenkast från jobb 
och bara 10 min cykelväg typ från oss.
 
 
 
 
 
 
jag var på jakt efter nga strån 
och lite högre blommor 
men fann inget direkt 
till den kruka jag hade i åtanke.. 
men massa små fina andra tänkbara 
ska inköpas till rabatterna som 
ansats inför vår grässättning 
i trädgården .. 
Fann ju nga fina med ett vackert namn på 
" fniss" 
First Love tillika .. 
jojo minsann :) 
 
 

Kommentera

Publiceras ej