jag har verkligen avnjutit min jul ledighet som ni märkt.
Inget bloggande sen lillejulafton .. för julen e ju min högtid verkligen!!
Trots att den iår har inneburit en massa flängande hit och dit med släkt och vänner. Men jag klagar inte.
förutom på att jag e trött som bara den nu, när man börjat jobba i mellandagarna. och foglossningarna tyvärr kommer lika fort som ett brev på posten med värk och rejäla sammandragningar då jag anstränger mej.
Jag känner verkligen hur trött kroppen är nu
och från att gått från 58 kg till numera 74 kg så e jag trött i rygg, knän och annat med.
Jag skulle vara tacksam för att bara vara och få vila dagarna i ända nu... så jag ska prata med min BM nästa vecka, för nu e det inte alls roligt.
Nu står jag knappt ut längre..så då får hon gärna sjukskriva mej fram tills min sem träder ikraft i slutet av jan..
Lillen är ju aktiv som bara den med och nu gör det nästan ONT var gr Han kickar sej på sidorna och puttar sej neråt oxå.. det känns som han skulle kunna komma när som!!!

Julen firade vi med släkten här hemma vid och jag har aldrig sett en julklappshög till dottern vara sååå stor som nu.. vad då bortskämd med saker.. men med en massa nödvändigheter och annat roligt.. är ju lycka att se barnens ögon tindra precis som julgransljus en dag som denna.
och den eviga väntan på tomten och få öppna upp alla paketerna..
men då kommer jag tänka på Vimmelmammans blogg..där hon önskar det enda i världen att få överleva sin sjukdom och vad e då en massa julklappar och presenter jämnfört med det? vad e värdet i sakerna??
Hennes blogg griper tag i en..
har ni inte läst den, så gör det.. där har vi en som kämpar och ser livet ur ett annat perspektiv sen hon fick diagnosen camcer i tunntarmen och är småbarnsmamma..
och hon har så rätt så!!!
www.vimmelmamman.blogg.se


Nyår imorgon..ett nytt år med nya tag och nya framgångar..
ser man tillbaka på år 2008 kantrades vårt år av mkt sjuka,så det hoppas vi går oss förbi år 2009..så vi kan fokusera på familjen som utökas då istället och göra roliga saker tillsammans.
Vi har dock beslutat att sommaren kommer hållas på hemmaplan.. och det blir ingen utlandstripp i maj som årligen vi gör ,då lillen då e dryga 3 mån.
Cornelia var åtminstone 6 mån då vi åkte med henne första gr..så kanske till hösten 2009.Får se vart d lutar då.
Ska fira in det nya året med nga vänner och det kommer bli lugnt.

SÅ GOTT NYTT ÅR på er!!!
vi ses 2009!!!

6 kommentarer

Mallan

30 Dec 2008 21:12

Gott Nytt År till er med och hoppas du får bli sjukskriven så du kan vila upp dig Många kramar från Familjen Storbacka

D i v a

30 Dec 2008 22:02

Gott Nytt År :D

Susan

31 Dec 2008 09:20

Gott nytt år gumman. Hoppas att ni får en mysig dag.



Kramar.

Susan

31 Dec 2008 09:20

Gott nytt år gumman. Hoppas att ni får en mysig dag.



Kramar.

Denise

03 Jan 2009 10:37

Hej vännen. Jag kom bra hem igår. Gick och la mig direkt och sov ett par timmar. Pratade med min bm, hon sa att det var blodsockerfall (som vi misstänkte) + att jag har så lågt blodtryck. Så jag får tänka på att ha med mig frukt eller dricka och inte stå stilla rakt upp och ner. Nu mår jag bra igen=) Gick det bra på jobb sen igår? kram

Denise

03 Jan 2009 10:38

Hej vännen. Jag kom bra hem igår. Gick och la mig direkt och sov ett par timmar. Pratade med min bm, hon sa att det var blodsockerfall (som vi misstänkte) + att jag har så lågt blodtryck. Så jag får tänka på att ha med mig frukt eller dricka och inte stå stilla rakt upp och ner. Nu mår jag bra igen=) Gick det bra på jobb sen igår? kram

Kommentera

Publiceras ej