Idag vaknade man av att solen sken in under persiennerna.. vilken härlig start på morgonen va!?
Tyckte inte jag... som vatt uppe nga gr under natten..först pga av näsan och sen toalettbesök.. så när jag sen blir väckt med detta så kände jag bara NEJ NEJ NEJ..låt mej få sova ..
huvudet påminde mej om en liknande DAGEN EFTER dag ..med sprängande huvudvärk.. och jag som INTE ens drack ngt mer än vatten och inte var uppe överdrivet längre än vanligt igårkväll fast jag var på 28årsfirande.
HELT SANSLÖST.

och jag fattar verkligen INTE varför jag inte får bukt på min dunderförkyln..den sitter som in i benmärgen på mej.. gör mej seg och orkeslös.
jag som försökt kurera mej med nässpray, C-vitaminer ... kan ju inte preppa i mej en whiskey som annars sägs göra susen. Suck o pust.
e väl som de flesta säger.. att bli förkyld under en graviditet tar längre tid att få bukt på.
Jag orkar verkligen D NADA...
så förstår inte hur jag ska orka mej igenom en morgondag på jobb med en bunt barn... Chefen min ringde mej i förra veckan-verkligen omtänksamt och undrade hur allt var med mej.. och var rädd att det var ngt som hänt mej och magen med.( med tanke på att jag var borta i en veckas tid). så hon sa att mår jag inget bra så ska jag tänka mej på själv så inget händer...
Känns skönt med en förstålig chef som man kan ringa om det e ngt verkligen!

Gårdagens kväll.. min egentid i 4 1/2 timme. med barndomsvännerna.. det kändes skönt :) och framför allt så kan de ju mej på alla sina 10e.. så det var lugnt att jag inte var riktigt i mitt esse. Men det var trevligt.. otroligt trevligt.. e allt för sällan man hinner ses alla .
E ju så, då livet får sina vändningar... jobb,familj och mga flyttar på sej ... man kan inte ses när man vill.
Så när tillfället ges och man inte mår hundra -så e det värt varje dyrbar minut att bara få kramas om med dem alla.
den BÄSTA medicinen EVER!
det e dyrbart med riktiga härliga vänner ..ibland önskar man att en dag hade mer än 24 timmar så man hann med mkt mera och framför allt umgås med dem alla.

Idag tog familjen bilen till Skryllegården.. ett stort motionsspår i Dalby-som ligger dryga 10 min från oss.. i skogen på promenad.
Skönt med frisk luft verkligen(huvudvärken släppte, men näsan blev sämre..suck)
 och dottern mår som en prinsessa då hon får vara ute.. lever verkligen upp.
och en annan slappnar av på annat sätt..slippa oroa sej att där ska komma ngn bil i full nittio och hon utspringande och diverse saker.
Skogen är verkligen super för barn.. inte minst för deras fin och grov motorik..där e ju så mkt de små kan klättra, hoppa och ta sej fram på..plus plocka en massa bär och blommor etc.
dem enda faror man har e att se upp så barnen inte stoppar svampar, olika bär i mun alt bränner sej på nässlorna som lillan gjorde tyvärr då vi lekte kurragömma.
så vår lek fick ett ledsamt slut.. stackarn!!!

Hur har er helg vatt?
mkt av det goda för vissa av er??? man mår som man förtjänar dagen efter *fniss*

KRAMAR

Kommentera

Publiceras ej