Lilla jag


Har fått våra provresultat av läkarna och THANX god hade vi ingen salmonella.. så skönt!
Så imorgon är det dags för jobb igen..
bara på med foglossningsbältet och försöka bita ihop.
Har dock tyckt det var skönt att få vilat upp sej lite då smärtan gjort sej påmind här hemma vid, men det är klart dottern är ju minst lika intensiv ändå..så vila har det blitt i korta intervaller,.

Hösten är kommen.. jag tycker det är en mysig årstid. Nackdelen e väl att det blir mörkt så tidigt om kvällarna,men då tänder vi upp en massa ljus i huset och myser.
Har dock ett dilemma och det är höst/vinterjacka.. suck.. jag kommer ju bli ett fetto på slutet och hittar ingen jacka ..vet ju inte vilken strl jag ska ta.. provade en skitsnygg dunparkas i strl M, den kunde jag knäppa precis.. och på slutet sväller man ju och strl L räcker det då?? Dilemma...
ska ta mej på jakt... en vinterjacka behövs då kylan är riktigt kall nu.
Vill ju inte slänga ut 1290kr på en everest jacka för en säsong i strl L liksom.. ngn som har tips på nga billiga jackor? H&M har d nada..där har jag redan kollat.. VeroModa hade en snygg men ingen i min strl :/ suck!!!
att vara höggravid vinterrtid var nog inte det ultimata.fniss..
Fördelen kanske är att man inte sväller upp med en massa vatten i kroppen på slutet som mga gör som går gravida sommartid :)

Nov-månad närmar sej med stormsteg och det är en månad fullt med kalas.. inte en helg vi kommer ha fritt som det ser ut just nu.. Iofs kul det med, jag älskar då det händer saker..är ju rätt rastlös av mej ..
Morsan fyller 50,jag 28,dottern 3år, moster 48år, kompisars barn fyller år.. ja det verkar ju som folk tidigare hade väldigt lite att göra i febr månad *s*än att föröka sej ...

Ska dock säga att sen man fått barn så prioriterar man bort sej själv.. jag tror inte jag haft ngt direkt firande av mej själv sen dottern kom.. förra året hade vi ett gemensamt litet minikalas för släkten bara.. iår så blir det tårtkalas för dottern.. får se när jag ska ta mitt..kanske i samband med att mannen fyller i dec..ha ngt litet gemensamt för vänner o bekanta.. inget bestämt så får allt se.. och framför allt hur man mår.
Jag brukar iofs uppskatta små trevliga middagar av ngt slag eller ngt resturang besök..

När sen släkt och vänner förhör sej vad man önskar sej,så vet jag ALDRIG..hahha!!! Har faktiskt inget så där högst upp på önskelistan.Jag köper det jag behöver när jag vill ha det.. tror det blir lätt så ju äldre man blir.

Nej nu ska jag ta och slänga i en tvätt och fixa undan lite här på hemmaplan..
Ha en skön dag på er

KRAMAR

4 kommentarer

Malin

29 Oct 2008 10:15

Vad skönt att ni inte hade det nu kan ni pusta ut kramar

Susan

29 Oct 2008 10:31

Skönt att ni inte hade det...phew.



Vinterjacka ja...det är problem. Tror jag hade L i min men jag födde ju i ocktober så det blev ju aldrig vinter för min del.Men den satt alltså tight.



Kram

Johanna

29 Oct 2008 20:07

Jag löste jack-problmet med att köpa en herrjacka när jag var gravid för att dom är inte figursydda o insidda i midjan/magen=) Puss

Anna

30 Oct 2008 09:44

Skulle skriva det johanna skrev.. om dte inte funkar med en herrjacka då de inte är figursydda.. kan ju mannen ha den sen kanske? S



Skönt iaf att det inte va salmonella :D



kram

Kommentera

Publiceras ej