JAG LEVER!!
bara det att vi har haft inrutade dagar sen i början av veckan-att jag känt att jag inte har haft ngn större lust att blogga om kvällarna då jag äntligen fått ngn typ av egentid.
Inget fel i att ha dagarna fyllda av roligheter-är ju så det ska vara.
och sen är ju vädret inget att klaga på iheller..dock tar det på krafterna så jag har somnat rätt tidigt var kväll oxå.Vilket är riktigt skönt,då man vaknar upp utvilad dagen efter.

Vi har bla varit på mamma-barn träff, BVC besök och en annan föräldragruppsträff. Shoppat i Hbg och varit på stranden.
Känns som man vill ta till vara på dem vakna timmarna. Träffa vännerna, barn och annat.
Lillkillen växer också på som bara den.
i tisd var han på sin 2 måns kontroll och är nu en stabil kille på 6,8 kg och en längd på 62 cm. jag hade i samband med besöket mitt första mammasamtal med BVC sköterskan,som uppenbarligen är ngt nytt dem gör med mammor för att förebygga mammablues symtom etc. Jag var långt ifrån det..
tacksamt!! :)
jag är nog lyckligt lottad av att ha två godingar som det funkat superbra med. jag är mer än stolt.
Tror dock sånt handlar om inställning till saker och ting.
tycker man ngt är jobbigt eller så,blir så klart annat också detsamma. eller om man oroar sej för mkt så stiger sakerna sej till slut om huvudet på en.Bara en teori jag tror.

valborg idag och det var tänkt att vi skulle begett oss på ett valborgsfirande här hemma vid-men då dem tänder bålet nu kl 21..ansåg vi det var rätt sent med en treåring att bege oss dit. Hon var helt slut redan vid 19tiden här.
Varför lägga ett bål så sent i en Byhåla som vår där det är 99 % barnfamiljer som bor i???
Hoppas dock ni alla får en mysig kväll.




Ska börja på spädbarnsmassage med lillkillen from nästa tors. Är en mamma ifrån vår tisd-träff som kommer hålla i det tillsammans med sin mamma. De har utbildning i detta via sitt företag där även babysim finns.Ska bli kul!!
Jag gillar då jag har dagarna fyllda av aktiviteter då jag är en rätt rastlös människa. Jag vet dock att det är för min egen del, och att ett litet barn INTE behöver bli överstimulerad.
Därför passar det mej med en endaste aktivitiet med lillkillen så man inte flänger runt på hur mkt som helst.
Tror att om man flänger runt för mkt på både rytmik, babysim, massage och en massa annat gör att barnet tll slut sen växer upp, blir för rastlös då inget sker och ett sådant barn blir lätt hyperaktiv och behöver stimuleras jämnt.
jag har sett alldeles för mga sådana barn inom det yrket jag har.

Nej nu blir det att ta igen mej att lägga in bilder i min bilddagbok som jag inte hunnit på snart en vecka.
GLÖM INTE att påbörja 1 maj med ett leende mot ngn som du inte känner eller ge nga fina ord till ngn, så kanske du gör deras dag och tvärtom.

( Huaaa.. jag inser att imorgon är det PRECIS ett år till som jag lär vara mammaledig för sista gr i mitt liv.. NU ska jag njuta som bara den av tiden-ETT år går fort och snart är jag tillbaka i jobb tjänst...)

2 kommentarer

Johanna

30 Apr 2009 21:25

Men det är ju eldningsförbud i hela skåne typ så jag tror inte ni missade nåt endå=( Synd för Oliwer hade sett fram emot det såååååbuhu Kram!

Mia

01 May 2009 12:31

Tror som du ,man ska inte överaktivera barn. Hoppas ni fick en härlig Valborg. Vad snabbt han växer lillen. Kramar

Kommentera

Publiceras ej