En tidig gårdag och en kort arbetsdag idag - nu ligger jag utslagen i säng. 
När fredagen är kommen är jag ofta helt off. jag hämtade barnen vid 14 och sen blev det fredagsmys gotter inköpt på Hemmakväll. 
 
Kvällens goda kycklingTacopaj ger jag tummarna upp för! 
Riktigt god.. 

Kycklingtacopaj orginal recept från Arla

 

125 g Smör
3 dl vetemjöl
1⁄2 tsk salt
2 msk vatten
 
Fyllning:
1 st grillad kyckling
1 st gul lök
1 msk smör
1 pkt tacokrydda
1 dl vatten
2 st ägg
2 dl mjölk (jag tog 1 dl grädde & 1 dl mjölk)
1 dl riven ost

 

Sätt ugnen på 200°. Hacka ihop smör, mjöl och salt till en grynig massa, för hand eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en smidig deg. Tryck ut degen i en pajform eller ugnsfast form, ca 25 cm i diameter. Gör några hål i degen med en gaffel. Ställ formen i kylen ca 30 min.paj1

Bena ur kycklingen och skär köttet i mindre bitar. Hacka löken fint, fräs den mjuk i smör-&rapsolja. Tillsätt tacokrydda och vatten, låt koka på svag värme ca 5 min. Tillsätt kycklingbitarna, blanda väl och lägg allt i pajskalet. Vispa ihop ägg och mjölk och häll det över blandningen. Strö över ost. Grädda i mitten av ugnen ca 35 min, tills äggstanningen stelnat och osten fått fin färg.

paj2

Servera med en god sallad och guacamole eller tacosås. Riktigt gott!

 

bilder lånade från Matplatsen.net 

Bon Appetit

 

1 kommentarer

Alexandra

07 Mar 2014 08:34

Ser gott ut! Måste testa någon gång. Roligt att få lite nya resept. Känns ofta att man gör samma rätter hela tiden.

Kommentera

Publiceras ej