Vilken härlig vårsol vi kunnat avnjuta dem senaste dagarna. Dock har sonen insjuknat i både kräksjuka som nu blivit febersjuka.. :( så drygt för stackarn! 
 
Igår sönd var det vårkonsert för dotterns drillförening tsm med byns musikkår. Mina tankar under denna föreställning gick delvis till min syster med pojkvän som befann sig i värsta fotbollskaoset. 
De blev jagade av supportrar med maskering och tappade bort en vän i folkmassorna då det uppjagades till tumult. 
Den tragiska utgången av fotbollen ( hände innan matchstart t.om) var att en supporter från motståndarlaget -blev misshandlad till döds av fotbollshuliganer. 
jag finner inga ord.. Sicken jvla tragedi! 
En man som lämnar 4 barn/fru/vänner/släktingar efter sig och som inte har med detta fruktansvärda fotbollsvåld som existerar. 
Jag är fruktansvärt chockad då jag läste och fick höra om detta! Å mina tankar går till alla hans anhöriga ! Detta våld måste få ett slut! 
Ikväll hölls det manifestationer i både hemstaden och i huvudstaden. Mina tankar var hos dom alla <3 
 
jag själv har inte varit på fotboll sen mitt intr la sig strax efter äldre tonår. Men jag kan aldrig minnas att det var så tumult ngn gr som det verkade vara igår. Jag har bara läst en bråkdel o det räcker för att göra mej arg! 
Usch! Vi alla måste dra ett strå till stacken och det gäller ALLT våld runtomkring oss. 
 
Idag har sonen o dottern kurerat sej hemma. Dottern klagade på magont i morse och med tanke på att sonen gjorde likadant i lördagskväll och sen hans sjuka drog igång - tog jag hellre det säkra före det osäkra! 
Jag som arbetar själv på fsk vet hur mkt personalen uppskattar om man inte drar dit smittan helt i onödan.. Men hon blev piggare under em medans sonen fortfarande var febrig och hängig. 
Och nu snart tror jag att även mina tittor blivit trötta! 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej