oboy vilket vackert väder - igår fullständigt vräkte det ner i småstaden. 
Efter en hundrunda var det en svart hund istället för vit jag fick tvätta av.. 
 
En gårdag med träningar för barnen och jag var hembjuden på ett Aloe Vera party hos en kollega. 
Produkterna känner jag till sen förr då jag brukar beställa dom av en lokal säljare.
Forever - denna gr passade jag på att förnya mej med den bästa HeatLotion cremen, vitaminerna till barnen men även lite annat smått och gott. Har du aldrig varit på ett sådant party - kan jag rekommendera dej att gå om du får möjligheten eller boka ett eget. 
Efter aloeVera partyt var det dotterns tur med kalas på Lazerdome - en dag som var full rulle. 
 
När vi väl kom hem inser vi att våran utekanin minsann var på vift. Grävt sig ur sin inhängnad vi har till uteburen. Så det var bara att ta sig ut på jakt.. 
Inte var han kvar i vår trädgård inte utan satt inne hos grannen. grrr! 
att försöka fånga ngn som är snabbare än vinden typ var inte det lättaste trots jag försökte locka med morötter. Till slut fick vi kasta en hink över honom och ta honom... 
Hahhha måste sett hur kul ut som helst - jag själv hade legat dubbelvikt om jag sett oss :) 
så nu har gnagaren utegångsförbud - hahhha! 
 
 
Förrätt: spanska heta räkor med vitlök och chili 
 
 
Huvudrätt: pepparstekt nötinnanlår och  potatisgratäng med cheddarost och två sorters mannerströms såser 
 
 
Efterrätt; Gino med vaniljglass 
 
3 bananer 
4 kiwi 
500 gram jordgubbar 
lime 
kokos 
200 gram vit choklad 
 
 
Sätt ugnen på 175 grader
skär frukterna i små bitar ( givetvis utan skal) och lägg i en ugnsfast form. 
Pressa lite lime över. 
Häll kokos över frukten ( efter eget tycke och smak) 
riv chokladen på ett rivjärn och strö över frukten så det täcker ordentligt 
 
in i ugnen tills chokladen smält en aning. 
Därefter om ni vill ha en mer grillyta över chokladen vrider ni till grill på ugnen - men ha koll för det går fort till att chokladen tar färg. 
 
Servera med en god vaniljglass till 

1 kommentarer

Amanda Eriksson

31 Jan 2016 09:19

Åh vilka goda maträtter:)

Kommentera

Publiceras ej