Solen skiner från en blå himmel 
och nog är det skönt alltid 
när man läser att Mga börjar jobba igen idag 
att veta att jag är ledig ännu ett tag .. 
 
Vi har haft en härlig helg och fått gjort klart massor inför puts
och jag har börjat så smått med att rensa i skåp 
inför köksbytet. 
Det går ingen nöd på barnen iheller i detta .. 
De har turen att ha fantastiska vänner att hänga med också samt så gör vi en del ihop ändå. 
Går inte bara att rota ner sig i hemmet. 
 
 
 
I lördags firade vi min morfar! 
81 år gammal och världens krutgubbe. 
En av de mest betydelsefullaste männen i mitt liv - 
som ALLTID finns där och ställer upp till 110 % 
Mkt mat och fika så rätt proppad gick vi därifrån.
 
 
På vägen hem från Helsingborg körde vi förbi 
Saxtorpssjöarna och njöt av utsikten.
väl hemma blev det lite god ost och olika charkerier 
till en film i soffan.. 
 
 
 
igår var vädergudarna lite oens om det skulle vara sol och värme eller regn med åska. 
Vi klarade oss rätt bra från dunder och brak och nästan hela dagen hade vi varmt och skönt förutom mitt på dagen då en skur kom med två knallar 
- då bänkade vi oss med spel inomhus 
 
 
 
På kvällen tog vi en hundtur ner till mossen i värmen 
och visade våra nyinflyttade vänner detta promenadstråk. 
mkt vätska för de fyrbenta blev det. 
 
Pizza och pepsi slutade vår söndag med tsm med vännerna. 
 
Nu taggar vi för en ny vecka 
- jag drar bla till Helsingborg och Ystad i veckan! 
Lite roligheter väntas. 

Kommentera

Publiceras ej