GodMorgon Söndag!!! 
 
 
Vaknar upp till en härlig höstsol utanför 
kommer bli ännu en skön och varm dag! 
 
Idag blir det en hemmadag med fix både i källare och utomhus. Passade på att köpa bambu igår från LundsPlantskola som planterats och jag tänkte se om jag kan komma över billiga lavendelplantor och pioner nu när plantskolorna säljer ut inför vintern. 
 
 
 
Igår firade vi min ena nära Vän och vi var ett härligt gäng som slöt upp innan på ett glas bubbel. 
Vi åkte sedan till Namu - en Koreansk resturang som ligger på Gamla Väster intill LillaTorg - där ägaren och krögaren tidigare vunnit Mästerkocken! 
Smakupplevelserna var magiskt goda och jag kan varmt rekommendera er ett besök. 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick vidare till L’enoteca Vinbar och fortsatte med ett glas bubbel! 
Tiden sprang verkligen iväg och jag avrundade lite tidigare än sällskapet och åkte hem till fam. 
Men vi hann även in en snabbvisit på MJ:s och jag beskådade en inredning av dess like.
Här äter jag gärna vid ett annat tillfälle .. 
 
 
 
Två helger i rad har jag varit iväg nu - så nu är resten av helgerna denna månaden i kryssade för fam o släkt. Sen i nov blir det ingen lugn stund - kalasfirande typ varje helg 
Min mamma, jag, dottern och moster .. ja nov är en full månad. Men det är kul - då får man helt enkelt ses ofta 
 
 
 
I fredags mötte jag upp en annan vän i Staffanstorp på AW - härligt med nga timmars snack och bli bortskämd av krögare o kock av en smak överraskning som ev kommer på menyn framöver. 
Vi blev bjudna på Flädersorbet med ringlande prosecco på - friskt och fräscht! 
 
Och förra helgen var jag och två andra vänner på Gekås och övernattade sedan på hotellet där. 
Prisvärt - då det ingick grillbuffe på kvällen och vi alla var nöjda med inköp och kunde vila våra trötta ben i loungen. 
 
 
 
 
Ja jag säger ju det 
My Friends are better than yours 
så är det bara :) 
 

Kommentera

Publiceras ej