Denna helg har gått så fort.. och mkt av det goda har det varit. Precis som det ska vara. Och framför allt då hela familjen är delaktig i det roliga.

I lördags var vi på julfest med nga av mina barndomsvänner i Hbg . Vi hade lite knyte-fest,där vi tog med oss lite av vart för att få till ett funktionsdugligt julbord för oss alla. Var himla trevligt. Bytte julklappar och massa festligheter.
Dottern tyckte det var lika kul minsann, men då klockan närma sej 21.30 tog musten ur henne och då blev det hemfärd.
Var ju en morgondag oxå med bestyr.
Vi firade jul med sambons släkt då, hinns inte annars i veckan. då två av dem arbetar..så då får man passa på fjärde advent.
Så vi har redan fått rejäl försmak på julklappar och julmat alla redan. :)

Jag o sambon fick oss en häpen upptäckt igår då vi öppna för att kasta skräp, i slaksspannen låg dotterns nappar... Hmm sa vi båda till varann.. har vi sagt att vi skulle ta dem bara så där utan dens andres vishet om det-då skulle det ju bli tandagnissel.. Men nope.. en stund senare kommer dottern med två nappar till i handen, öppnar till slasken och kastar dem där i-

"Mamma jag är faktiskt en STOR flicka och jag behöver INGA nappar..det e ju bara bebisar som har det" fick jag som svar då jag tittade på henne.

hennes egna beslut.. det kan ju inte bli bättre :) och nej det har inte vatt ngt gråt alls efter dem.. utan somnar hur gott som helst utan.. SÅ SKÖNT!
WOW säger jag bara..

Igår åkte jag på en rejäl förkyln IGEN och med den en hemsk hosta.. när sjutton ska man få hålla sej Kry???GRR.. knappt kunnat sova inatt.. vaknat var timme och vid 4tiden gick jag upp till kl 6,för jag blev tokig.. så satt i min ensamhet med ljusen tända i vardagsrummet och läste tidn med en stor kopp varm Oboy och två smörgåsar.. EGEN TID eller vad kallar man det? men kl 4-... NEEEEJ fyy..
så jag gick in o la mej igen vid 6 och sov till 9.30
men tala om att fått dagen att bli seg.. det jag hade tänkt vi skulle orkat göra idag, blev d inget av. och badhuset visiten jag hoppats på får vi skjuta på oxå :/ men men...

Imorgon bär det av med ännu mer julfirande .. ska fira lite med min moster o sambo. Det blir inte att de kommer till oss på julafton,då de ska fira med hennes sambos föräldrar då. Blir ju så..alla e man upptagna på sina håll.Men julen e här iallafall och sååå sjukt gott.

8 veckor oxå e det kvar tills lillen e beräknad att komma.. vart har tiden tagit vägen????
Ofattbart att nio månaders väntan snart e över.. jag som gnällt så :) hehe..
och dottern bara väntar och längtar...
Hon kommer bli en toppen syrra! jag känner det på mej...
Fick två rejäla säckar igår av sambons ena bror med fam,.som hade hur mkt kill kläder som helst.. en av dotterns kusiner e ju en grabb.. + en Baby Björn bärsele, hoppgunga, bröst pump etc etc..så nu e vi så redo vi bara kan bli :) heheh..
snart också dags att börja packa den sk BB-väskan..

har dock inte fått ngn kallelse ännu till UL.. skumt!!! men en av de andra mammorna på föräldragruppen,som e beräknad till den 4e febr , fick kallelse i slutet av jan.. hur kul är det???? en vecka innan beräkning typ???då kan man nästan tycka att det kan kvitta..för då e man så nära inpå ..

HA EN RIKTIG SKÖN JUL!
mga kramar

2 kommentarer

Emelie

22 Dec 2008 22:24

Du får ringa & jaga dom. Det fick jag göra med sista ulet :(

Anna

28 Dec 2008 20:37

Duktig tjej!!



Jag gjorde exakt samma sak fast i toastolen..

Mamma upptäckte att det va stopp i toan.. å när hon undra vad som hänt (då jag gilla att spola ner en massa saker där jag va liten) Så sa jag som cornelia.. "mina nappar e där i.. behöver inte dem mer.. e stor nu" haha skönt när dte kommer från dom själva ju :D

Kommentera

Publiceras ej