Dottern o jag på junibacken sommaren 2008

          (bild tagen från Junibacken, Sthlm, sommaren 2008)


Som mamma är man ofta rädd att saker och ting ska hända ens allt.
Man försöker mga gr vara steget före för att förhindra olyckor, men tyvärr kan man inte vara en hök över sina barn 24 timmar iheller.
Och olyckor kan ske. I detta fall då det gäller min dotter, så trodde vi inte det skulle vara ngt som skulle få en följd. Hon och kusinen lekte för en tid sen på ett kalas och deras lekar e ofta väldigt vilda. Även denna gr självklart..  Dottern stod med huvudet före ner i golvet,vilket resulterade i att blodet spruta ur munnen på henne. Vi trodde bara att det var själva strängen mellan framtänderna och munnen, men det har visat sej i efterhand att tyvärr var det INTE så.
Det har visat sej med en förmörknad framtand -vilket visat sej att själva tandroten i en av framtänderna numera e död. Så min lilla dotter ska bli tandlös fram tills hennes ena permenenta tand kommer i 5-6 års åldern..
Så synd :(
så det blev ett brev till försäkringsbolaget jag fick sitta med igår och ha mej med.. så den 13 nov-dagen efter sin 3 års dag,så ska tanden dras ut ... mitt lilla hjärta!!!!

2 kommentarer

Malin

22 Oct 2008 14:26

Ja inte tror man att det ska bli såna skador när dom faller:-(. Men håller med dig man kan inte hålla koll 24timmar om dygnet fast man skulle vilja det. Hoppas att tanden tittar ut lite tidigare för Cornelias skull. kramar om er

Anna

22 Oct 2008 18:35

Stackars lilla tös :( Aldrig kul när något sådant händer.. Men som du skriver man kan ju inte ha koll på de små liven 24h/dygnet...tyvärr

Kommentera

Publiceras ej