Vad jag är seg på att uppdatera min blogg dagligen.
Ibland är jag flitig och får iväg hur mga inlägg som helst och ibland njuter jag bara av dagen och kvällen.
Igår och idag är dagar jag njutit extra mkt.

Igår var jag o min lillasyster hos sjukgymnasten i Lund. Min snälla morfar körde oss dit medans min mamma passade storasyrran på hemmaplan. 
Är så skönt att Emanuel utvecklats så som han gjort att jag kunnat släppa alla tankar på om han ngn sin skulle bli kvitt sitt sk "handikapp".
Han har ju torticollis. Vilket jag fick svar på berodde på att han förmodligen fixerat sej tidigt i magen och sen växt och blivit en riktig stor kille som inte fått riktigt med plats i magen. Utan har fått vrida sej i en konstig position. Detta kan orsaka att han sträckt ut den ena nackmuskeln mer än den andra då han föredragit att vrida huvudet tidigare åt ett håll.
Numera vrider han sej åt båda utan problem och har en liten sidoförändring kvar bara.
Sjukgymnasten brukar göra en bedömning från 0-5 på en skala. 0 är bäst och 5 sämst.
Just nu ligger han imellan 1 och 0 -så snart såå..
ska bli så skönt att slippa då den dagen är kommen att ta sig till  Lund för kontroll.
Efter ¨besöket så gav vi oss alla ut på skön promenad och dottern cykla till TIRUPS örtagård. Där vi luktade på blommor, örter och annat.
Plus att vi slog oss ner i örtaträdgården och intog en välsökt fika ibland dofterna. Rekommenderar varmt deras Varma Focchia alt deras lilla Kryddbulle med salviaost.. såå gott.

Idag har vi myst med en arbetskollega Denise och hennes lilla bedårande Tilde-som är en vecka yngre än Emanuel. 
Snackat och myst i timmar
PÅ fm lekte dottern o jag på lekan medans lillebror intog en power nap.

Nu är det fredags mys som gäller. En gotteskål och varsit glas rött till mannen och mej.
Ha en skön kväll..

Lots of love

Kommentera

Publiceras ej