[ G R Ä S Ä N K A ] 
 
 
Mannen är iväg på mässa två dagar och jag och barnen håller ställningarna 
Dessvärre ringde sonens skola i em 
och han har insjuknat i feber. 
Som tur var 
hade storasyster i huset kommit hem en kort stund innan, 
så hon kunde gå och hämta honom och jag kunde arbeta klart mitt arbetspass då jag slutade 45 min senare.
Då är man tacksam att man har stora barn som hjälper till.. 
imorgon är vi hemma han och jag! 
 
Ska ställa klockan så dottern kommer upp i tid och till skolan - sen får det bli köpebullar till frukost från bageriet. 
 
Jag har inte hunnit påskpyntat ngt direkt 
- även om jag är ett stort fan av våra traditioner 
så medger jag att påsken pyntas minst här hemma. 
Lite björkris, påskliljor i krukor, ägg som målas och påskägg som ges 
är nog det på sin höjd jag ordnar med. 
Funderar på att ta familjen till Vellingeblomman för påskfeelinG då de har sin sk påskby de pimpat upp butiken med.. 
blir så klart när liten grabb är kvick på benen igen! 
Finns där ngn gnutta ork i morgon hos grabben 
så kanske vi åtminstone fixar ett påskris med lite ägg som vi hänger i. 
Fjädrar bojkottar vi .. 
för fåglarnas skull !! 
 
 
 Bild: Google 
 
 
MEN Nu blir det att hänga en tvätt, sen tvätta av sminket, borsta tänderna och lägga mej! 
Imorgon är en annan dag.. 
 
Så sov gott 
 

Kommentera

Publiceras ej