Fredag igen .. 
 
veckan har gått i ett nafs. 
För en vecka sedan började jag min nya anställning 
och alla rutiner börjar sakta falla på plats. 
 
Ikväll smällde vi ihop ingefärskyckling med rotgrönsaker och en julmustsås till det. 
Detta är en riktigt uppskattad måltid här hemma då maten sköter sitt i ugnen i 40 min typ 
och julmustsåsen tar 5-10 min! 
 
 

Julmustsås

  • 4 dl crème fraiche
  • 4 dl julmust
  • 2 st hönsbuljongtärningar
  • 2 tsk färsk ingefära, riven
  • 2 tsk färsk rosmarin, hackad
  • 2 msk äkta kinesisk sojA
 
  •  Blanda crème fraiche, julmust, buljongtärningar, ingefära, rosmarin och soja i en kastrull. Låt såsen puttra i 5-10 minuter.
 

Freixenet Prosecco

till det testades en prosecco från Italien

Nr: 77774

Pris: 99kr 
 
 
 
En mer fruktig smak på en torr prosecco- 
inslag av päron, honungsmelon och vita blommor.
 
⭐️⭐️⭐️ 
 
( föredrar mindre fruktighet och mer torrhet - men som en fördrink absolut ) 
 
nu intar vi sofflocket efter kaffet och en creme brule 
och kollar film istället för julpyntet jag tänkt sätta upp. 
Känner mej inte det minsta i form inför det och det är nog första året som jag inte ens känner julkänslan.. 
lite julblommor har fått göra sitt 
Tar det ist im fm medans sonen tränar! 
 
 
Hundarna har liksom barnen sin julkalender och nu är det snart nära.. 
23 dagar kvar 
 

Kommentera

Publiceras ej