Räknar ner.. 
julafton på sönd 
och det inväntas bara en julklapp från en nätbutik 
som mannen köpt också 
sen ska det bara slås in. 
Får bli imorgon samtidigt som skinkan ska griljeras. 
Fick så mkt cred för min griljering med smaker av 
apelsin och dijonsenap - 
ska även handla det sista till julbordet 
 
på jobbet hägrar mag o kräksjuka dessvärre 
och jag har varit livrädd att insjunkna nu innan jul 
Julen för mig är så hederlig 
den enda tradition jag egentligen värnar om mest 
i tisdags dansade vår nätta skara och pedagoger kring granen och åt julbord. 
Proppad av hemmalagad god julmat. 
 
Barndomsvännernas årliga julfest vågar jag knappt gå på 
om jag mot förmodan skulle bära på smittan 
och smitta ner dom 
som för ngt år sedan! 
Då var det samma visa på jobb nämligen o vi hade julfest här i småstaden.
Alla förutom jag och en annan respektive insjuknade - 
resten låg och jag var då den enda 
som hade sjukdomarna från mitt ställe. 
Tror därav att jag valt rätt beslut trots att det känns tråkigt att missa .. 
Plus jag tar hand om min nyopererade Ozzy också nu i juldagarna. 
Igår kastrerade vi vår 7 mån gamla pojk och vi tror mentalt det blir bra och stabilt. 
Mindre kul kanske att ha tratt på sig i 7 dagar. 
 
 
 
Hur brukar ni göra med julklappar till 
äldre och släkt?! 
För nga år sedan började vi med julklappsspelet 
och lägger ist 100kr på var sin 
och sedan lottar vi :) 
oftast kan det vara ett presentkort på ngt ställe, en kastrull, fleecefilt, spel mm 
ngt som man faktiskt använder o kan användas av båda könen. 
 
Jobbar länge idag medans jag imorgon checkar ut efter lunch och har en tidig dag. 
Blir lite julpyssel med de små och kollegorna. 
Det känns verkligen jättebra och jag trivs. 
Fick en uppskattad julgåva av en kollega som ville visa sin tacksamhet och glädje. 
Plus en extra igår ( en fantastisk ullhalsduk) på hemvägen. 
Bortskämd med mga härliga människor på nya jobbet och tänk vad fort en månad gått. 
 
 
Star ⭐️ 

Kommentera

Publiceras ej