Gick och jobbade idag 
efter två dygn hemma och 
efter en helg med frossa, förkylning och hosta. 
Med facit i hand så inser jag att kroppen fortfarande är urvriden och matt. 
Inte Mga knop gjorda! 
Hostar och ont i hals  
kom hem och la mej raklång en stund efter jobb -
hade kunnat somna omgående! 
Blir tidig läggning här. 
Vi har Mga som ligger i influensan nu lagom till sportlovet nästa vecka typiskt nog. 
Värsta sorten tydligen 
då febern verkar greppat ordentligt tag om alla. 
Det hoppas jag slippa ..  och att familjen slipper framöverallt.
 
Blev dock glad av denna hjärtformade ask med sitt budskap då jag kom i personalrummet och den var till mej 
 
 
TACK <3 
 
vi har kalasfirande till helgen här
Tårtor som ska göras 
mat som ska fixas 
och husets blivande 8 åring ska ha kompisar över på festligheter. 
 
imorgon slutar jag tidigt så får bli kalasfix
innan jag ska möta upp kollegorna på trevlig middag i Malmö ngn timme. 
 
 
 
 
Ikväll Smällde jag ihop en kycklinggryta med pasta. 
Enkelt och snabbt
Ni vet när tiden är den som rusar iväg i ett nafs och man får huvudbry 
då är jag tacksam för LinasMatkasse varannan vecka 
ikväll var en sådan! 
 
 
Igår var det ju ALLA HJÄRTANS DAG 
ingen dag vi firar i överflöd som sagt 
vi unnade oss 
landgång 
chokladdoppade jordgubbar med bubblor 
och barnen fick varsin liten kärleksfull gåva 
och jag en bukett blommor. 
Mannen kärleksfullt kort av barnen.
Jag tycker som sagt att man ska visa sin kärlek och uppskattning istället spontant och mer vardagligt i tillvaron. 
Vi har liksom 364 andra dagar om året även om det är en otroligt fin gest 
 
<3 
 
 
 
så mer LOVE bombning till nära och kära resten av årets härliga dagar. 
 
 
 
Här är mina tre ess i rockarmen.. 
Just de tre LIVEN jag lever för och är tacksam för
att ha <3 
 

Kommentera

Publiceras ej