Onsdags bris 
fantastiskt skönt med dagen mitt i veckan .. 
jag har avverkat provtagning och en vaccination i veckan på vår agenda. 
Nu andas jag ut och tar nya friska tag 
 
På sistone har man blivit överrumplad av nyheterna med hashtagen #metoo 
Ngt som står bakom - att en kvinna blivit utsatt för en sexuell kränkande behandling av ngn som utnyttjat bla sitt maktmissbruk. 
Jag kan säga er att VARJE kvinna har NGN gr i sitt liv blivit utsatt för ngt sådant.. det kan ha varit:
Tafsande, sexuella handlingar mot sin vilja, motbjudande ord - bara för att nämna ngt. 
Den som påstår ngt annat ljuger.. och vill säkert bara hålla uppe sin fasad av blommor. 
 
Svinen bakom dessa handlingar är oftast av den rang 
en bunt inkompetenta och kvinnoförtryckande män 
- jag säger INTE att det handlar om alla män .. 
Men det är superbra att det uppmärksammas 
och inte låta förövaren skrämma en. 
Varför vara tyst?! 
 
 
 
 
Förövarens bästa vän är tystnaden! 
Jag är glad över att det finns människor som gör upp med tystnaden och bryter den. 
Upp på ytan med sanningen och låt förövararna stå som syndarbockar.. 
Svineri!!! 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej