Tacken man fÄr för att man Àr för snÀll.. 
En dunderförkylning och ont i halsen! 
GÄr till jobbet trots jag behöver stanna hemma pga underbemanning. 
För att jag kÀnner sÄ för mina kollegor ..
MAN SKA TÄNKA PÅ SIG SJÄLV 
ingen tackar en nÀr man faller! 
 
NÀr man trycker i sig Ipren, nÀsspray och lÀgger sig nÀstan tidigare Àn barnen hÀr hemma, dÄ Àr man inte riktigt hundra! 
SÄ var min gÄrdag tyvÀrr..
 
Idag har jag legat pall .. inte Mga knop hÀr hemma! Febern kom som ett brev pÄ posten .. 
 
 
 
 
Jag och hundarna har delat soffa 
och jag har vilat, sett serier, druckit litervis med te och tryckt i mig halstabletter. 
Imorgon Àr det fredag igen minsann
blir en likasinnad dag som idag. 
Vila, ÄterhÀmtning och kurera för att bli frisk .. 
 
tack för höstens första baciller! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej