[Vinprovning] 
 
 
igår kväll var jag och tio andra tjejer inbjudna på en 
mkt intressant, bra och trevlig vinprovning i Malmö. 
En av mina vänner hade bjudit in en fantastiskt kunnig vinguide som berättade för oss 
kring vinernas historier
om dess olika druvor 
de olika vindistrikten 
lagringar och karaktärer av smaker
och luftning av vinet för att få fram den rätta smaken 
 
och vilka fantastiska viner sedan.. 
Två av tre tyckte tom jag var goda och ”drickvänliga” 
trots att jag inte är någon rödvinskonsumentare
men jag läppjade för den smakens skull. 
 
Jag gillar att komma iväg på olika sk vin/öl/champagne 
provningar och få historien bakom varje enskild vara. 
Och framför allt höra när en med stor kunnighet och passion här i livet guidar en till bra dryck 
Då jag älskar att laga mat så vill man även kunna presentera ett bra dryckesval till det. 
 
Jag blev riktigt imponerad av kvällens innehåll och efter vinprovningen så intogs en grymt god middag och efterrätt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Charktallrik som förrätt 
en italiensk köttgryta till huvudrätt 
en sagolik chokladkaka med blåbär/jordgubbsparfait och salta nötter till efterrätt 
 
 
 
Vilken afton ... 
stort TACK alla inblandade!!! 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej