SÖNDAGSMOOD 
 
ligger redan nerbäddad med en godisskål och ett stort glas apelsinjuice och ska kolla Gåsmamman 3
( om jag inte somnar innan ..) 
 
Vilken helg jag haft 
I fredags var jag iväg på bartömning på plockepinn i Malmö med 4 fd kollegor. ( Plockepinn flyttar närmare stan, så de hade typ utförsäljning på sitt lager av drinkar,vin mm) 
Vi åt och Drack gott och två timmars sittning gick i ett nafs.
 
Efter vår sittning gick fyra av oss vidare mot Scandic Triangeln för lite barhäng -  tydligen hade de 
tema DanceParty 
vilka discodängor och vi intog minsann dansgolvet och svängde de lurviga. 
 
 
Fr v : Angela, Kristina, Lotta och Karolina 
 
 
 
 
 
 
Fyra små rätter och en efterrätt 
satt som en smäck 
Räktoast, Kalvfile, Lamm, Pilgrim 
och en saltlakrits upplevelse Till kvällskaffet.
 
 
Vi dansade in kvällen 
och jag landade hemma strax innan midnatt 
sällan man är ute och dansar nu för tiden ..  så kul vi hade
spontant och kul
 
Lördagen åkte jag upp till Helsingborg där mina barndomsvänner anordnat en födelsedags upplevelse 
( fyller år i nov) men detta var datumen vi alla kunde
( även om vi saknade två, då dessa tyvärr var sjuka) 
en av vännerna har precis flyttat till nytt boende
så vi möttes upp där 
med bubbel och tilltugg 
 
 
 
Fr v Jenny, jag, Maria och Desi 
 
 
Vi intog sedan ett escaperoom på 
Breakout som ligger nere i norra Hamnen 
och vi klarade minsann uppdraget 
och kom ut 
BRA JOBBAT
Sherlocked Holmes släng dej i väggen .. 
 
efteråt gick vi vidare till Olearys 
och mumsade i oss en massa gott 
 
 
En flottig god burgare med tryffel, pommes och coleslaw 
Satt som en smäck :) 
 
Jag tog tåget hem sedan i skaplig tid för att möta upp familjen för en lördagskväll i soffan. 
Somnade tillfreds efter dagar med fantastiska vänner.. 
 
Idag passade vi på att bekanta oss med närmiljön kring vårt nya boende i Lund 
blev en tur genom St Larsparken och ner om mossen i området 
perfekt att gå med hundarna 
( vi hade nämligen en visning på huset här hemma - som fick bli en privat sådan innan vi ev lägger ut huset för en öppen visning)
 
 
Men nu njuter vi söndagskväll 
och jag lovar att jag lär somna tidigt här 
( känner redan hur ögonlocken är tunga)

Kommentera

Publiceras ej