[ En fredag i idrottshallen] 
 
igår hade jag semester och den dagen började jag på 
Bråhögscupen. 
Den årliga fotbollsturneringen i småstaden. 
Som förälder är det givetvis obligatoriskt att hjälpa till då och då med kiosk, matchvärd mm 
Jag och min ena bästa nära vän fick morgonpasset 
- som vi haft de senaste tre åren 
och tyckt varit jätteskoj. 
I år fick jag även ta på mig Matchvärd västen 
 
 
 
våra stora tjejer var även de som en årlig tradition - haha- med och fixade i pysselhörnet 
 
 
 
Sonen och hans ena lagkamrat och vän :) 
 
 
Bästa supportern 
vännens söta lillasyster 
och våra fina vänner som vi lärde känna för 9 år sedan 
tack vare vår föräldragrupp 
<3
 
 
4 matcher la 12 min
och så prisutdelning på det. 
Det märks att våra pojkar haft julledigt för det var ett tröttsamt gäng som lirade 
och vissa hade noll koll på sina positioner :) 
men men 
vad gör det OM hundra år .. haha! 
Så länge man har kul .. 
( 2 oavgjorda o 2 förluster) 
 
Man hejar på i med och motgångar och stöttar. 
Finns ju dessvärre en del föräldrar som skriker, pushar värre än tränaren och beter sig som man vet inte vad som förälder 
PINSAMT! Tänker främst på deras barn.. 
Kan man inte vara en positiv och stöttande förälder så tycker jag inte man har där att göra! 
Och man kan inte leva sina drömmar genom sina barn - för att man själv ev inte lyckades bli ngt inom sporten. 
Tyvärr ser man sådana också tydligt på läktarna.. 
Barn är barn och låt de först få utvecklas i sporten med att ha kul, lära sig spelreglerna och skapa nya relationer. 
Ju äldre de blir desto mer kommer kraven.. 
 
var en lång dag i hallen 
så Blev sen middag på hemmaplan 
MEN vilken härlig dag sedan 
GEMENSKAP, GLÄDJE och härliga VÄNNER att dela dagen och kvällen med. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej