[Västerås] 
 
Förra helgen var det dags.. 
Syrran och jag for till Västerås över helgen och fick utnyttjat vinsten Som jag kammade hem från en Facebooksida.
 
Jag vann nämligen övernattning, tre rätters, skumpa och jordgubbar i ett av Västerås nyrenoverade hotell. 
Så vi tog tåget upp på lördagsmorgonen och var sedan uppe vid lunch. 
Västerås var en stad ingen av oss besökt innan så det var extra roligt att strosa i. 
10 mil från Stockholm och tydligen vår 7 största Stad numera ( när jag googlade så stod det 5;e men inte enligt hotellets fakta) 
 
 
 
Vi undersökte pulsen på staden, lite av deras historik och njöt av både Mälaren och god mat och dryck 
 
 
 
 
 
 
Den gamla bevarade stan sk Kyrkbacken var pittoresk och fin! 
 
 
Domkyrkan - en av de äldst bevarade! 
 
 
Botaniska Trädgården 
 
Västerås påminner lite om Lund tycker jag. 
Härlig stadskärna, kullerstens gator och bevarad historik MEN har då närheten till Skärgården dit man tog sig smidigt med båt från deras lilla båthamn 
( det saknar man ju i Lund) 
 
 
Syrran och jag passade även på att shoppa lite på Rean och kom hem med lite nytt till garderoben! 
 
BestWestern TaInn erbjöd oss ett hotellrum av dess like 
helt perfekt för två tjejer 
Nämligen med varsitt badrum och toalett 
en stor ljuvlig bekväm säng 
och ett vardagsrum 
jo man tackar!!! 
Vi blev verkligen bortskämda och fick allt serverat och bjudna på. 
Tack Snälla!!! 
Frukostbuffen ska vi inte iheller klaga på - herregud den innehöll verkligen ALLT. 
Tala om att vi blev proppmätta och när vi sedan rullade hemåt på eftermiddagen var vi båda fulla av härliga VästeråsMinnen!!! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej